האם איש אמונו לשעבר של נתניהו יביא להפלתו?

ארי הרו, שהחל לעבוד עם ראש הממשלה לפני 15 שנה, צפוי להתמנות לעד מדינה ולספק מידע בתיקי 1000 ו-2000. הרו, שנגדו תלוי כתב אישום בעניינים אחרים, היה זה שהקליט את שיחותיו של נתניהו עם נוני מוזס

חדשות כיפה משה ויסטוך 02/08/17 07:50 י באב התשעז

האם איש אמונו לשעבר של נתניהו יביא להפלתו?
יעיד נגד הבוס לשעבר? הרו בבית המשפט, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

ארי הרו, מי שהיה ראש הסגל של ראש הממשלה ואיש אמונם של בני הזוג נתניהו, מנהל מגעים עם המשטרה והפרקליטות על הפיכתו לעד מדינה בפרשות תיקי 1000 ו-2000. כך פורסם אמש (שלישי) בערוץ 10.

הרו (44) הוא זה שהקליט חלק מהשיחות בין נתניהו למוזס וככל הנראה יש בידו מידע רב על פרשיות טובות ההנאה והקשר עם מו"ל ידיעות אחרונות.

הרקע לניסיונות להופכו לעד מדינה מתבססים על חקירות אחרות בעניינו בחשדות לעבירות שוחד, הפרת אמונים, ניגוד עניינים וקבלת דבר במרמה. על פי החשד למרות שניסה להציג כאילו מכר את החברה שבבעלותו, ראש הסגל לשעבר של נתניהו המשיך לנהל את עסקיו הפרטיים תוך כדי ניהול לשכתו של ראש הממשלה וזאת תוך ניצול מעמדו הציבורי.

כעת מנסים רשויות אכיפת החוק לנסות וללכת לקראתו במצבו האישי בתמורה לעדויות שיספק להן בחשדות על נתניהו.

 

הרו עלה לישראל מלוס אנג'לס בגיל 12. לאחר שירות בחטיבת גולני ולימודי תואר ראשון בארה"ב הוא שב ללימודי המשך בישראל ובשנת 2002  החל לשמש יועצו של בנימין נתניהו לקשרי חוץ והממונה על גיוס תרומות בחו"ל.

בהמשך הוא קישר בין נתניהו לתורמים גדולים שהיו מעוניינים לתרום לו ובשנת 2008 החליף את איילת שקד כמנהל לשכת נתניהו, אז ראש האופוזיציה.

ב-2010 הוא פרש מסיבות אישיות והקים חברה פרטית שעסקה במתן ייעות ושירותי לובי בינלאומיים. ארבע שנים לאחר מכן הוא החליף את גיל שפר כראש הסגל של נתניהו שכבר התמנה לראשות הממשלה וכעבור שנה נאלץ לעזוב את תפקידו בעקבות החשדות נגדו שהבשילו  בהמשך לכתב אישום.