"מי שבאמת רוצה לסייע להומוסקסואלים צריך להנמיך את הדציבלים"

כחלק מעבודת הדוקטורט של הרב אבישי מזרחי, שנוגעת לשיח הרבני בנושא הלהט"בי, הוא מבקש ממכם לעצור ולהתבונן לפני שאתם מתחילים לדבר

חדשות כיפה הרב אבישי מזרחי 14/07/19 00:20 יא בתמוז התשעט

"מי שבאמת רוצה לסייע להומוסקסואלים צריך להנמיך את הדציבלים"
מצעד הגאווה בירושלים, צילום: Gili Yaari/Flash90

כחלק מהמחקר שלי - פגשתי, שוחחתי וראיינתי הומוסקסואלים שעברו טיפולי שינוי והמרה - הם מספרים על שריטות, צלקות וחוויות קשות ומכאיבות שעברו בתקופת הטיפול ולאחריה. פגשתי גם הומוסקסואלים שעברו טיפולי שינוי (בעיקר טיפולים רפראטיביים) שמספרים על חוויה טובה ומצמיחה גם אם הם לא חוללו את שינוי האוריינטציה המינית המיוחל בכל זאת הם מברכים על טיפול חיובי ומקדם שהטיב איתם.

אני בראשית המסע המחקרי שלי (דוקטורט במחלקה למגדר בבר אילן - על השיח הרבני בנושא הלהט"בי) עוד ידובר בו - לכן אינני רוצה לקבוע עמדה אישית (שעוד לא גובשה). 
אמנם בסערת דברי הרב פרץ מבקש לצטט משפט חזק ששמעתי מאחד ההומוסקסואלים שפגשתי. 
הוא בוגר ישיבת הסדר חשובה ומוכרת , יצא מהארון ורק אחר כך הוריד את הכיפה. אמנם כיום הוא עובר טיפולי שינוי (רפראטיבי) : "כדי להתבונן אי אפשר להתגונן. כשאתה עסוק כל הזמן במאבק מול החברה, המשפחה, העולם הדתי הפנימי והחיצוני, כשאתה משקיע המון אנרגיות בהסתרה או כשאתה בלחץ להשתנות זה פשוט לא יקרה...רק כשיצאתי מהארון והורדתי את הכיפה הצלחתי להתחיל להתבונן בעצמי ולקלף אינסוף שכבות הגנה- אינני יודע אם אצליח בסוף לשנות את נטייתי המינית אך כבר בדרך קורים לי הרבה דברים טובים ומשחררים ".

מי שבאמת רוצה לסייע להומוסקסואלים צריך להנמיך את הדציבלים, רעשי הרקע המרובים כל כך ממלאים את האוויר במתח וחרדה קיומיים, הם מייצרים לחלץ מוטרף כלפי מי שחווה התמודדות אישית מייסרת, מבלבלת ומכאיבה.

לא משנה באיזה צד אתם בויכוח המטלטל בזירת הלהט"ב - קולניות יתר שלא לומר צווחות מקפיאות לא תורמות לשקט המיוחל כל כך הנדרש למי שמבקש להתמודד/להשלים/להשתנות/לזכות בהכרה ושיווין או בכל בחירה שהוא יבקש לעצמו - רעשי הרקע הטורדניים מוסיפים עוד משקולת על סיטואציה המורכבת דיה.
אנא גם בויכוח הסוער, משני הצדדים, נסו למצוא מילים רכות יותר, מכילות יותר, קשובות יותר ומלאות אמפתיה.