אמנון אברמוביץ' חשף את האמת - אולפן שישי לא מחובר למציאות

הפנאל של אולפן שישי מנותק מייצוג האוכלוסיה בישראל ועוסק בהפחדה. החיבוק לסרבנים מראה על אובדן דרך | וגם, האמת שאמנון אברמוביץ' חשף בטעות

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 13/08/23 12:23 כו באב התשפג

אמנון אברמוביץ' חשף את האמת - אולפן שישי לא מחובר למציאות
אמנון אברמוביץ', צילום: אולפן שישי, חדשות 12

חבורת האורחים שהייתה אצלנו בשבת השאירה ערימת כלים בכיור, וכשהתחלתי לנסות לרוקן אותו חיפשתי משהו להאזין לו ברקע. הפעלתי את פאנל הפרשנים של אולפן שישי, דבר שלא שמעתי כמעט מעולם. ערימת השטויות שנאמרו שם גרמה לי להודות לאלוהים על השבת, שמונעת ממני ומישראלים רבים את שטיפת המוח חסרת האחריות הזאת.

הנושא הפותח של התוכנית היה איומי הסרבנות בחיל האוויר והסכנה שצה"ל בקרוב לא יהיה כשיר לפעילות מבצעית. ניר דבורי, כתב הביטחון של ערוץ 12, הסביר שתמונת המצב מסוכנת והצביע על נתניהו כאשם הבלעדי והמבוגר האחראי, בלי שום מילה על חוסר האחרויות המסוכן של הסרבנים שלקחו את המדינה כבני ערובה.

אברמוביץ' חשף את האמת מאחורי הסרבנות

אמנון אברמוביץ

אמנון אברמוביץ, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

למעט דניאל רוט אבנרי, כל חברי הפאנל היו באותה דעה והתקשו לגנות את הסרבנים, למרות שרוב עצום בציבור ובכנסת מתנער מהתופעה. הפרשן אמנון אברמוביץ' בטעות פלט את האמת, הסרבנות לא קשורה לרפורמה, הסרבנות קשורה לנתניהו, "כאשר נתניהו נותן לסמוטריץ' להיות שר במשרד הביטחון ולבן גביר להיות השר לביטחון לאומי ולדודי אמסלם את הוועדה לאנרגייה אטומית, אז זה מה שאתה מקבל".

על הדרך אברמוביץ' הסביר שנתניהו של היום לא היה מתקבל לסיירת מטכ"ל, למה? בגלל הדעות שלו? בגלל שהוא בן 73? לא ברור, הוא גם כינה את האלימות של הפלשתינים מהעימות בבורקא: "התנגדות טבעית". אי אפשר להמציא את זה. ככה זה כשהפאנל כולל את גיא פלג, אמנון אברמוביץ', מוחמד מג'אדלה, דפנה ליאל, ניר דבורי וקישוט ימני קטן בצורת דניאל רוט אבנרי, שבמחילה מכבודה, מתקשה לתת פייט לנוכחים.

אולפן שישי מציג ניתוק מוחלט

אין שום קשר בין הרכב הפנאל לבין ייצוג האוכלוסיה בישראל, שרובה נוטה ימינה ומתנגדת לסרבנות, גם אם אין רוב בציבור שתומך ברפורמה. הרבה מתופעות הלוואי של המחאה, כמו הסרבנות נעוצות בהפחדה, הפחדה שמגיעה באופן חסר אחריות מהתקשורת, וכשאין מי שייאזן תוכנית פריים טיים, לא פלא שהפכנו למדינה בחרדה.