"מגיע יום הדין": הרב שמואל אליהו נגד עצירת משפט נתניהו

הרב שמואל אליהו מסביר כי למרות הקריאות לביטול משפטו של ראש הממשלה, המשפט עצמו חייב להימשך. הרב מטיח בפרקליטות האשמות וקובע: "מתברר שהמשפט הזה הוא משפט על שחיתות קשה בפרקליטות המדינה ואצל בכירים במשטרה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/06/23 12:47 ד בתמוז התשפג

"מגיע יום הדין": הרב שמואל אליהו נגד עצירת משפט נתניהו
הרב שמואל אליהו | , צילום: David Cohen/Flash90

לאחר הפרסום ב"חדשות 13" לפיו השופטים בתיק 4000 נגד ראש הממשלה נתניהו, הבהירו לאנשי הפרקליטות כי יתקשו להוכיח את עבירת השוחד בתיק, נשמעות קריאות במערכת הפוליטית לבטל את משפטו של נתניהו. הרב שמואל אליהו סבור מנגד: "אסור להפסיק את המשפט החשוב ביותר במדינת ישראל".

"המשפט החשוב ביותר  במדינת ישראל מאז הקמתה - הוא משפט נתניהו" כותב הרב אליהו, "בתחילתו, נראה היה כאילו זה משפט על שחיתות של ראש הממשלה, אבל כעת מתברר שהמשפט הזה הוא משפט על שחיתות קשה בפרקליטות המדינה ואצל בכירים במשטרה" הוא קובע.

הרב אליהו מאשים את חוקרי המשטרה

"מיום ליום מתגלה עומק השחיתות של אנשים שהחליטו לעשות מהפכה ולבטל את בחירתו של ראש ממשלה שנבחר על ידי הציבור. לשם כך הם המציאו עבירות שלא כתובות בספר החוקים" מאשים הרב אליהו, "התעלמו מהחוק האוסר לחקור ראש ממשלה מכהן בלי אישור מיוחד של היועץ המשפטי לממשלה. זה החוק שנועד להגן על הדמוקרטיה מפני פקידים מושחתים שרוצים לעשות הפיכה בלי בחירות" הוא כותב.

נתניהו,

נתניהו, להמשיך את המשפט. צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

הרב אליהו תוקף את חוקרי המשטרה וכותב: "הם התעלמו ביודעין מכל העדויות שמזכות אותו. בצורה שיטתית הם לא חקרו את העדים שתומכים בגרסתו. קשה להאמין, במשפט מתברר פעם אחר פעם כי המשטרה בכוונה חקרה רק את האנשים שהעידו כפי שהם רוצים והתעלמו לחלוטין מהאחרים. לא שאלו את העדים שאלות בסיסיות כשהבינו שהתשובות שלהם יפילו את התיק. עצרו חקירות באמצע כשהבינו שהעד לא משרת את מטרתם. את הדברים הללו יכול לראות כל אחד שמעיין בפרוטוקולים הרבים בתיק המתנהל בבית המשפט כבר מספר חודשים".

לפיד מעיד במשפט נתניהו

לפיד מעיד במשפט נתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ברוך ה' שהמשפט הזה מתנהל

"בכל יום של משפט" כותב הרב אליהו, "מתארכת רשימת העבירות שנעשו על ידי חוקרי המשטרה עם בכירי הפרקליטות. גורסים מסמכים המחזקים את אמינות ראש הממשלה, מעלימים מסמכים מההגנה, מטילים חיסיון על מסמכים המצדיקים את ראש הממשלה, מכבים מצלמות כשהעדים מעידים כנגד הקו שלהם, משקרים בבית המשפט ועושים כל עוול כדי לבצע הפיכה כנגד רצון הציבור".

הרב אליהו מסכם ומסביר מדוע יש לסיום המשפט חשיבות כה רבה: "אם מדברים על סוף הדמוקרטיה, זה סוף הדמוקרטיה. זה סוף מערכת המשפט. זה סוף המדינה המתוקנת. ברוך ה' שהמשפט הזה מתנהל, שהרקבון המושחת מתברר. מי יודע כמה אזרחים תמימים סבלו מהשחיתות הזאת במשך שנים רבות". הרב אליהו מסיים: "סוף סוף מגיע יום הדין של המערכת הזו. סוף סוף מתגלה האמת. גילוי האמת יביא את הרשע אל סופו. ולכן זה המשפט החשוב ביותר מאז הקמת מדינת ישראל".