כנראה שלא באמת שיגעו לנו את הילדות

בצבא ובארגונים ליברליים שונים טוענים שבוגרות החמ"ד כבר לא שעות לעמדות הרבנים. יהודה ולד משוכנע שהפרסומים בדבר נתוני הגיוס המנופחים של צה"ל מוכיחים אחרת

חדשות כיפה יהודה ולד 30/01/18 16:19 יד בשבט התשעח

כנראה שלא באמת שיגעו לנו את הילדות
למצולמות אין קשר לכתבה, צילום: אור תורה סטון

"הם לחוצים שלא מקשיבים להם", "הם הופכים להיות לא רלוונטיים", "הם מפסידים בקרב על הנוער בבית", זהו מקבץ ציטוטים שהושמעו בתקשורת לאחרונה.

הרקע לציטוטים הינו העיסוק התכוף של רבני הציונות הדתית בפקודת השירות המשותף וגיוס הנשים לצה"ל. ארגונים ליברלים ואנשי תקשורת שונים מביאים כראיה לטענתם את הכותרות אותם הוציא צה"ל לתקשורת שמדווחות על זינוק דרמטי במספר המתגייסות הדתיות לצבא בשנים האחרונות.

צה"ל מדווח על אלפי בנות שמחליטות כל שנה ללבוש מדים ולבחור בשירות צבאי. צה"ל מפתיע כשהוא מספר שחלקן אף משרות בתפקידי לחימה תוך התעלמות מוחלטת מאמירות הרבנים.

הקמפיינרים של צה"ל רוצים להרוויח כאן רווח כפול. הרווח הראשון הוא הוכחה שאין שום מורכבות לציבור הדתי לשרת בצבא, שהרי אפילו הבנות הדתיות נוהרות בהמוניהן לבקו"ם. זו הוכחה כביכול שאין שום בעיה בפקודת השירות המשותף. הרבנים צווחים אבל השיירה עוברת.

אך הרווח השני והיותר משמעותי מבחינתם, הוא הצגת הרבנים כחסרי כל רלוונטיות לציבור הציוני דתי באופן כללי. תודעה זאת מחזקת את תיאורית דתיי הרצף והרנסנס הליברלי שעובר על בני ובנות הציונות הדתית.

אלא שהקמפיין התברר כשקרי. לאחרונה התברר שהצבא משחק במזיד בנתוני הגיוס, ומפרסם נתונים שאינם נכונים כדי ליצור מצג שווא של גיוס המונים של בנות דתיות, כאשר בפועל התמונה שונה לגמרי. קלמן ליבסקינד הביא את נתוני האמת שאת חלקם פרסם אהרון פינקלשטיין, חוקר לשעבר בתנועת נאמני תורה ועבודה וחלקם הובאו על ידי מכון 'חותם'.

 כמות המגייסות בציבור הדתי לאומי לא השתנה כמעט בעשור האחרון. במהלך 15 השנים האחרונות אחוזי הגיוס מקרב בוגרות החינוך הדתי נעים בין 20%-25%. אם יש עלייה בהיקף המתגייסות הוא מינורי. רוב גדול של בוגרות החינוך הממלכתי דתי בוחרות לשרת את המדינה בשירות לאומי.

למרות הקמפיין המסיבי והשקרי של הצבא, שהציב כאחד היעדים שלו את הגדלת המתגייסות מהמגזר הדתי כחלק מהרצון לחנך מחדש את הציבור הדתי לממלכתיות, למרות הכספים הרבים שמשקיעים הארגונים הליברלים וכלי התקשורת כדי לייצר דה לגיטימציה למתנגדים לשירות בנות, למרות כל זאת רוב הבנות בציונות הדתית דווקא נמצאות היכן שהרבנים נמצאים וממליצים. רוב רבני הציונות הדתית סוברים שהמקום הנכון לתרום למדינה הוא בשירות הלאומי ולא הצבאי.

יש כאן נקודת אור ותקווה, בניגוד לטענות נגדו מתברר שהנוער המדהים שלנו מחויב לתורה, להלכה ושומע לרבותיו ולא מציית לפקודות חדשות ערוץ 2 וכותבי סטטוסים בפייסבוק.

אז מתברר שבניגוד למה שחשבנו לא שיגעו לנו את הילדות.

הכותב הוא יו"ר מרכז ליב"ה