דיווח: נתניהו רוצה למנות את תא"ל עופר וינטר כמזכירו הצבאי

הפרשן הפוליטי של עתון הארץ מספר כי נתניהו דחה עד כה את ההצעות של הרמטכ"ל לאיוש התפקיד כמזכירו הצבאי. על פי הפרשנות נתניהו מעוניין להסתובב עם 'כוכב המגזר' חובש הכיפה הסרוגה, ומצפה ש'המגזר' יגמול לו ביום הבחירות

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/10/17 15:52 ל בתשרי התשעח

דיווח: נתניהו רוצה למנות את תא"ל עופר וינטר כמזכירו הצבאי
עופר וינטר, צילום: דובר צה"ל

הפרשן הפוליטי של עתון הארץ, יוסי ורטר מפרסם היום (ו') בטורו כי נתניהו מעוניין למנות את תא"ל עופר וינטר לתפקיד מזכירו הצבאי בניגוד להמלצות שהעביר אליו הרמטכ"ל. על פי הפרסום רא"ל אייזנקוט העביר לנתניהו שלושה שמות של מפקדי אוגדות מתוכם אמור רה"מ לבחור את המועדף עליו לתפקיד. שלושת השמות הם: יהודה פוקס (אוגדת עזה), יניב עשור (אוגדת הגולן) ואורי גורדין (עוצבת האש).

ורטר כותב כי נתניהו לא בחר עד כה אחד מהשלושה משום שהוא מבקש למנות את תא"ל עופר וינטר, כיום ראש מטה פיקוד מרכז, לתפקיד. ורטר מציין כי לכאורה הצעד תמוה כיון שוינטר נחשב לחבר קרוב של יריבו המושבע, יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ולכאורה אין הגיון בהכנסתו של אותו חבר לקודש הקודשים בבית ראש הממשלה ולב קבלת ההחלטות. 

אך ורטר גם מציע פתרון: "הסבר אפשרי נעוץ בשיוכו המגזרי של וינטר. הקצין נחשב למאמי של המחנה הדתי לאומי. הוא גיבורם. הוא "ערכי", מה שאפי איתם היה פעם. נתניהו שחושב "בייס" ונושם "בייס" ושלוטש עיניים חמדניות למעוז התמיכה האלקטורלי של בנט בהתנחלויות, רואה בווינטר קלף מנצח במלחמה על הנרטיב. כשווינטר לצדו בסיורים בצבא, במפגשים עם טראמפ ופוטין ויתר גדולי עולם, ובצעידה השבועית לישיבות הממשלה, זו תמונת ניצחון מסוגה. המתנחלים ירוו נחת, ונתניהו מקווה לרוות מנדטים ותמיכה עממית לעת כתב אישום אפשרי".

כזכור שתי 'פרשות' ציבוריות חשפו את הקשר בין השניים: הראשונה, דף היציאה לקרב של וינטר שכלל פסוקים ושפה תנ"כית ומה שאולי נתן דגש נוסף לפחד של אנשי אקדמיה ותקשורת מתהליך ה"הדתה". הפרשה השניה הייתה בזמן 'צוק איתן' כשנפתלי בנט שוחח עם מפקדי השטח מעל לראשם של שר הבטחון יעלון וראש הממשלה וכשהגיע לישיבות הקבינט השתמש במידע שקיבל ולא הסתמך רק על דיווחיהם של השניים.  בין הקצינים ה=איתם התייעץ בנט פורסם גם שמו של וינטר, אז מח"ט גבעתי.