דיווח: מנדלבליט סבור כי על נתניהו להתפטר במקרה של כתב אישום

בחדשות עשר דווח כי היועמ"ש הביע את עמדתו העקרונית בנושא בשיחות סגורות. משרד המשפטים: "הידיעה מוכחשת לחלוטין. היועץ המשפטי לממשלה לא גיבש כל עמדה בסוגייה משפטית תיאורטית זו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/03/18 20:57 כ באדר התשעח

דיווח: מנדלבליט סבור כי על נתניהו להתפטר במקרה של כתב אישום
מנדלבליט ונתניהו, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט סבור כי במידה ויוחלט להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה עליו יהיה להתפטר מתפקידו, כך נחשף הערב (רביעי) בחדשות עשר על ידי ברוך קרא.

לפי הפרסום, היועמ"ש אמר את הדברים בשיחות סגורות תוך שהוא הביע את עמדתו האישית והעקרונית ולא את עמדתו המשפטית כמי שמכהן כיועץ משפטי.

יש לציין כי על פי החוק היבש גם במידה ויוגש כתב אישום נגד בנימין נתניהו, הוא לא יהיה חייב להתפטר. עם זאת, חלק מהגורמים המעורבים בנעשה אמרו כי יכולה להיווצר מציאות משפטית שבה יהיה עליו לעזוב את תפקידו.

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה כי  "בהמשך לכותרת בערוץ 10 שלפיה היועץ המשפטי לממשלה הביע עמדה כי על ראש הממשלה יהיה להתפטר מתפקידו ככל שיוחלט להגיש כתב אישום נגדו -הרינו להבהיר כי הידיעה מוכחשת לחלוטין".

לדברי אנשי המשרד, "היועץ המשפטי לממשלה לא גיבש כל עמדה בסוגייה משפטית תיאורטית זו, וממילא לא הביע כל עמדה כזו בשום פורום. כאמור כל פרסום הטוען אחרת מוכחש לחלוטין".