גרסאות סותרות: מה גרם לשריפה החדשה בדומא?

השריפה האחרונה בכפר דומא מצטרפת לשורת שריפות עלומות בשנים האחרונות. במשטרה אמרו כי האש התלקחה עקב קצר חשמלי, אך תושבים טענו שלא היה חשמל בחדר והאשימו את המתנחלים בהצתה. תושב הכפר הפנה את האשמה דווקא לאחד מבני משפחת דוואבשה

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/05/18 11:13 א בסיון התשעח

גרסאות סותרות: מה גרם לשריפה החדשה בדומא?
בית שנשרף בכפר דומא, צילום: Haytham Shtayeh/Flash90

בסוף השבוע האחרון נשרף בית של אחד מבני משפחת דוואבשה בכפר דומא. לצד טענות המשטרה לקצר חשמלי והאשמת המתנחלים על ידי תושבי הכפר, פרסם היום (שלישי) אבישי גרינצייג ב'מעריב' כי יש מי שבכלל מאשים את אחד מבני המשפחה.

בלילה שבין חמישי לשישי בשבוע שעבר נשרף ביתו יאסר סאלח דוואבשה בכפר דומא. דוואבשה הצליח להימלט ללא פגע אך נזק כבד נגרם למבנה. בעקבות המקרה טען האחראי על ההתנחלויות ברשות הפלסטינית, רסאן דגלאס, כי מתנחלים הציתו את בית המשפחה באמצעות בקבוק תבערה. לעומת זאת, במשטרה אמרו כי על פי הממצאים בשטח נראה שמדובר בקצר חשמלי ולא בהצתה מכוונת.

חוסיין סאלח דוואבשה, אביה של ריהאם שנספתה בהצתה המפורסמת לפני כשלוש שנים יחד עם בעלה סעד ובנם עלי, משוכנע כי מתנחלים עומדים מאחורי השריפה האחרונה. בריאיון ל'מעריב', הוא טען כי "אי אפשר להאמין למה שהמשטרה מספרת. הם אומרים שמדובר בקצר חשמלי, אבל אין בכלל חשמל בחדר ממנו התחילה השריפה. המתנחלים רוצים לגרש אותנו מהכפר ומנסים להצית לנו שוב ושוב את הבתים, אך זה לא יעזור להם".

גם במקרה נוסף של שריפת בית של משפחת דוואבשה קבעה המשטרה שמדובר בשריפה שנגרמה מקצר חשמלי, וכי אין חשד לפלילים, אלא שבעל הבית, מנור דוואבשה, טען כי בחדר לא היה חשמל ולכן לא ייתכן שמדובר בשריפה שנגרמה מקצר. 

השריפה האחרונה בדומא מצטרפת לשורת שריפות והצתות עלומות של בתי משפחת דאוובשה בכפר בשנים האחרונות. אחד התושבים שביתו נשרף אף טען בראיון כי נאסר דוואבשה, אחיו של סעד, הוא האשם באחריות למעשים. הוא צוטט טוען כי "נאסר שורף את הבתים כדי לעשות רעש ושידברו על הפיגוע בתקשורת, הוא רוצה שלא יפסיקו לדבר על הרצח. אתה יכול לדבר עם השב"כ שיעצרו אותו?" 

אז מה באמת גרם לשריפה האחרונה בבית בכפר דומא, ומי באמת עומד מאחורי המעשה? נכון לעכשיו נראה כי אין תשובה אחת המקובלת על כולם, אלא שלל גרסאות סותרות.