ג'יפים, באבלגול ופויקה: נוער טלמון מארח את נוער יפו

נוער כבוד: 50 בני נוער מהקהילה האתיופית ביפו הגיעו לישוב טלמון ל-3 ימים של כיף, היכרות ופעילות ערכית משותפת עם נוער הישוב: "השארתי באוטובוס שנסע לטלמון את הדבר הכי חשוב לי, את המארחת שלי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/08/17 11:12 י באב התשעז

ג'יפים, באבלגול ופויקה: נוער טלמון מארח את נוער יפו
נוער יפו מתארח בטלמון, צילום: באדיבות המצלם

ימי בין המצרים מאופינים בהתכנסות פנימה וחשבון נפש אבל לא פחות מכך - במחשבה כיצד ניתן להגביר אהבה וחיבור בעם ישראל. במסגרת זו, התקיים בימים האחרונים בישוב טלמון מחנה משותף של נוער טלמון ונוער הקהילה האתיופית ביפו הפעיל במסגרת פרויקט עולים בהצלחה, זאת במטרה להגביר את הקשר והחיבור בין הקהילות.

כחמישים ילדים ובני נוער מיפו הגיעו להתארח, הפעילות המשותפת כללה 3 ימים מלאים בחוויות שיישוב יכול לספק ולוותה בהרבה הכרות ושבירת מחיצות. בני הנוער בטלמון קיבלו את פני החברים מיפו עם הפנינג פתיחה חגיגי שכלל משחק "באבל גול", בריכה ופוייקה והסתיים באירוח של ילדי יפו בבית החברים החדשים מטלמון.

כל זוג חניכים מיפו התארח בבית משפחה בטלמון, על מנת להעמיק את הקשר ולקרב בין הקהילות. רגעי ההכרות וההסתגלות היו זריזים ומיד נשבר הקרח. המשפחות בטלמון פתחו את דלתם וליבם, האירו פנים ושמחו באורחים. ילדי יפו מצידם הסתגלו בקלות למרחבים של היישוב, לאווירה הטובה ולפתיחות. 'יש אווירה של שבת' כמו שהגדירה אחת הנערות מיפו. 

בבוקר יצאו כל בני הנוער לטיול באיזור ולאחר מכן הגיעו יחד למוצב חורש ירון הסמוך עם פינוקים עבור החיילים השומרים באזור. מארגני המחנה מציינים באופן מיוחד את עמותת "תופעת טבע" שארגנה בהתנדבות טיולי ג'יפים לכל משתתפי המחנה. "מדובר בחבורת ג'יפאים ענקית שעובדים במהלך השבוע בסוף השבוע עושים פעילות לקבוצות" מספר אורי,  "נסענו מאנדרטת מגב עד גן אהוד מתחת לזכרון יעקב. עד שסיימנו את המסלול, אחד הג'יפאים וחבר'ה מהנוער ארגנו הפנינג בסוף עם מכונות ברד ועוד".

נוער טלמון ונוער יפו בתמונה משותפת

נוער טלמון ונוער יפו בתמונה משותפתצילום: באדיבות המצלם

בנוער יפו מצידם כבר מחכים לביקור גומלין ולהזדמנות להמשיך ולחזק את הקשר שהחל. "המארחת שלי היתה מושלמת!" אומרת רחל, אחת הנערות מיפו שהשתתפה במחנה. "השארתי באוטובוס שנסע לטלמון את הדבר הכי חשוב לי, את המארחת שלי", אמרה חניכה נוספת.

"ימי בין המצרים אצלנו התמלאו באהבת חינם והכרות אמיתית ומעצימה בין קהילות", מסכם עדי גינזבורג, רכז פרויקט עולים בהצלחה, "אנו בטוחים כי זוהי אבן דרך משמעותית לתיקון החברה וקירוב לבבות בין חלקי העם."

פרויקט עולים בהצלחה נוסד על ידי עמותת אביב התורה וקרן איש לרעהו על מנת לסייע בקליטת עולי אתיופיה.