בתגובה לירי מעזה: צה"ל שוב תקף ברצועה

מטוסי קרב של חיל האוויר הפציצו תשתית תת קרקעית בדרום רצועת עזה. אזעקות צבע אדום הופעלו בחלק מהיישובים ואשה משדרות לקתה בחרדה. דו"צ: "חמאס אחראי לכל המתרחש ברצועת עזה וממנה, מעל ומתחת לקרקע"

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/02/18 07:04 ד באדר התשעח

בתגובה לירי מעזה: צה"ל שוב תקף ברצועה
מפקד פיקוד דרום גבול עם עזה, צילום: דובר צה"ל

צה"ל תקף הלילה (שני) באמצעות חיל האוויר יעד טרור בדרום רצועת עזה, זאת בתגובה לירי הרקטה שביצעו מחבלים לעבר ישראל.

מטוסי קרב הפציצו, לפי הודעת דובר צה"ל, "תשתית תת קרקעית" ובהמשך ההודעה נמסר כי "צה"ל ימשיך לפעול על מנת לאפשר בטחון לאזרחי ישראל, בכל האמצעים העומדים לרשותו". בצבא ממשיכים לראות את חמאס כאחראי "לכל המתרחש ברצועת עזה וממנה, מעל ומתחת לקרקע".

אמש הופעלו אזעקות צבע אדום במועצה האזורית שער הנגב ובשדרות וזוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לעבר שטח הארץ. רקטה נפלה בשטח פתוח ומעיריית שדרות נמסר כי אשה כבת 30 לקתה בחרדה, וכי היא טופלה על ידי  עובדים סוציאליים מאגף הרווחה ואנשי מרכז חוסן בעיר שהגיעו לביתה.

יש לציין כי מדובר ביום השני ברציפות שבו משוגרות רקטות לעבר ישראל וכך גם לגבי תקיפות צה"ל ברצועה. כמו כן רק בשבת האחרונה נפצעו ארבעה חיילי צה"ל כתוצא מפיצוץ מטען שהונח על גדר המערכת כשהוא מוסווה בדגל פלסטין.

האלוף זמיר בביקור אחד מפצועי צה"ל

האלוף זמיר בביקור אחד מפצועי צה"לצילום: דובר צה"ל

אתמול, במהלך טקס חילופי מפקדי אוגדה 252 שנערך בבסיס צאלים, הזהיר מפקד פיקוד דרום האלוף אייל זמיר את חמאס. "הפגיעה בלוחמי צה"ל בסמוך לגדר", הוא אמר, "הינה אירוע טרור חמור, הוכחה נוספת לשימוש שעושים חמאס וארגוני הטרור האחרים בהפרות הסדר במרחב גדר המערכת ככסות לטרור. אנחנו לא נסכים לבסס מציאות זו".

לדבריו, "חמאס הוא שאחראי לכל המתרחש בעזה וממנה, מעל ומתחת לקרקע, והוא שאחראי לחיי אזרחי עזה. מי שמבקש לערער את ביטחון מדינת ישראל ולפגוע באזרחיה, ייתקל בתגובה נחושה, המבוססת על מודיעין ויכולות באוויר ביבשה ובים".

עוד אמר האלוף זמיר כי בידי ישראל וצה"ל "עוצמה רבה, ולצד הרצון לשמר יציבות בגזרה ולהימנע מהסלמה, לא נהסס להפעילה ככל שיידרש ובהתאם להערכת המצב".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן