בתגובה להתמשכות טרור ההצתות: מעבר כרם שלום נסגר

ראש הממשלה ושר הביטחון קיבלו את המלצת הרמטכ"ל, והורו על סגירת מעבר הסחורות, למעט ציוד הומניטרי. נתניהו: "החלטנו להכביד את ידינו על שלטון חמאס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/07/18 15:55 כו בתמוז התשעח

בתגובה להתמשכות טרור ההצתות: מעבר כרם שלום נסגר
משאיות במעבר כרם שלום, צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90

לאור התמשכות טרור ההצתות וניסיונות הטרור הנוספים שמוביל ארגון הטרור חמאס תוך ניצול וסיכון תושבי רצועת עזה, קיבלו היום (ב') ראש הממשלה ושר הביטחון את המלצת הרמטכ''ל לסגור את מעבר הסחורות כרם שלום. 

המעבר נסגר למעט מעבר של ציוד הומניטרי (בין היתר מזון ותרופות) שיאושר באופן פרטני על ידי מתאם פעולות הממשלה בשטחים. לא יתבצע כל ייצוא או שיווק סחורות מרצועת עזה.

בנוסף, הוחלט כי הרחבת מרחב הדיג ברצועת עזה למשך עונת הדיג בשלושת החודשים האחרונים משישה מיילים ימיים לתשעה מיילים ימיים המסתיימת היום - לא תוארך, ומרחב הדיג יוחזר היום לטווח שישה מיילים.

מצה"ל נמסר כי "מדינת ישראל רוצה ופועלת לשיפור המציאות ההומניטרית ברצועה בדרכים רבות. עם זאת ולאור המצב בו ארגון הטרור חמאס מנצל את תושבי הרצועה ומשגר עפיפונים ובלוני תבערה ונפץ לעבר יישובי עוטף עזה ולא מאפשר את המשך השגרה בעוטף - ננקטו צעדים אלו. באם תימשך התופעה ימשכו צעדים אלו ואף יוחרפו.

"ארגון הטרור חמאס הוא האחראי לנעשה ברצועת עזה ולהשלכות ממנו. חמאס הוא שגורר את תושבי הרצועה לתהום, צה"ל ימשיך ויפעל ככל שיידרש על מנת לשמר את האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל".

מוקדם יותר, במהלך ישיבת סיעת הליכוד, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו למהלך, ואמר: "בצעד משמעותי נסגור היום את מעבר כרם שלום. החלטנו להכביד את ידינו על שלטון חמאס ברצועת עזה באופן מיידי".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן