חודש למלחמה: עלייה של 90% ברכישת התרופה הזו

גם אתם קניתם תרופות הרגעה ושינה ללא מרשם? אתם לא לבד. עליה של מאות אחוזים בקנית תרופות ועליה 20% ברכישת משככי כאבים

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/11/23 10:29 כג בחשון התשפד

חודש למלחמה: עלייה של 90% ברכישת התרופה הזו
צילום: shutterstock

חודש למלחמה: עלייה של 90% ברכישת תרופות הרגעה ושינה ללא מרשם ועלייה של 20% ברכישת משככי כאבים; למעלה מ-3,000 פניות התקבלו לקו הסיוע הנפשי

מנתוני רשת בתי המרקחת "מכבי פארם" מקבוצת מכבי שירותי בריאות עולה כי במהלך חודש אוקטובר נרשמה עלייה של מאות אחוזים ברכישת תרופות ותוספי תזונה להרגעה במצבי לחץ וחרדה, וכן עלייה של עשרות אחוזים ברכישת תרופות לשיכוך כאבים.

בתרופות המשמשות להרגעה והשראת שינה כגון נרבן, רילקסין, ולריאן וקלמנרבין, נרשמה עליה ממוצעת של כ-90% במהלך חודש אוקטובר לעומת חודשים יוני-אוגוסט 2023. בתוספי תזונה אשר מיוחס להם אפקט מרגיע כגון רסקיו ורגיעון נרשמה עליה ממוצעת של כ-230% במהלך חודש אוקטובר לעומת יוני-אוגוסט.

בקטגוריית משככי הכאבים כגון אדוויל, אקמול ואופטלגין, נרשמה עלייה ממוצעת של כ-20% ברכישה באותה תקופת בדיקה.

הרוקחת הראשית של רשת מכבי פארם, שרה גביש: "בימים אלו ישראלים רבים מחפשים פתרון מהיר לסיוע בהפחתת הלחץ והחרדה והרוקחות והרוקחים שלנו מדווחים על התייעצויות רבות של מטופלים בנושא, כאשר רבים מתארים קושי גדול בהירדמות ובשינה רציפה בעקבות המצב. לגבי העליה ברכישה של משככי כאבים לא מן הנמנע שהמצב במדינה מוביל לכך שהישראלים סובלים יותר מכאבי ראש ומיגרנות, אך ייתכן והעלייה קשורה גם ברצון של רבים להצטייד בתרופות שכיחות על רקע הנחיות פיקוד העורף".