"יכולה לסכן חיים": התגלה חולה נוסף בקדחת דנגי

משרד הבריאות מעדכן על חולה נוסף שנדבק בקדחת דנגי, לאחר שחזר מטיול בתאילנד. הנגיף מועבר על ידי עקיצות יתושים ובמקרים חריגים יכול לסכן חיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/10/23 20:12 יח בתשרי התשפד

"יכולה לסכן חיים": התגלה חולה נוסף בקדחת דנגי
יתושים, צילום: shutterstock

משרד הבריאות מעדכן כי בימים האחרונים התקבל דיווח על חולה שחזר מתאילנד באמצע ספטמבר נדבק במהלך הטיול בקדחת דנגי. במשרד הבריאות מסרו כי בעקבות האבחון תבוצע הדברה באזור מגוריו של החולה, על מנת להדביר את היתושים בסביבה וכך להקטין את הסיכון האפשרי להעברת הנגיף.

הנגיף מועבר על ידי עקיצות יתושים

נגיף הדנגי, הגורם לקדחת הדנגי, מועבר על ידי עקיצות יתושים הנפוצים באזורים שונים בעולם לרבות אסיה, אפריקה, דרום ומרכז אמריקה ואיי הקריביים והאוקינוס השקט. בישראל, לא תועדה עד היום העברה מקומית של המחלה.

המחלה מתבטאת לרוב כמחלת חום המלווה בכאבי ראש, הקאות, כאבי שרירים ומפרקים עזים ופריחה החולפת מעצמה לאחר 2 עד 7 ימים. במקרים חריגים יכולה לסכן חיים. כאשר הטיפול בה הוא תומך בלבד.

חולה בקדחת דנגי התגלה בכוכב יאיר

כזכור בשבוע שעבר חולה בקדחת דנגי התגלה במועצה המקומית כוכב יאיר-צור יגאל, ומחקירה אפידמיולוגית עולה כי ככל הנראה נדבק החולה בנגיף במהלך טיול במקסיקו ולאחר חזרתו לישראל אומת כנשא. המשרד להגנת הסביבה ביצע הדברה של נקבות יתוש בוגרות ברדיוס של 100 מטרים ממקום מגוריו של הנשא שהתגלה. בנוסף, אם יאותרו מוקדי דגירה של יתושים ברדיוס של 300 מטרים ממקום מגוריו של הנשא יודברו גם הם.