בפעם הרביעית: ויקטור אורבן ניצח בבחירות וימשיך לכהן כראש ממשלת הונגריה

בתום מערכת בחירות טעונה במיוחד בה התאחדו מול ראש הממשלה המכהן כל מפלגות האופוזציה ניצח אורבן בפער דרמטי את כל השאר: "נאלצנו להילחם בכמות עצומה של יריבים"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 04/04/22 09:13 ג בניסן התשפב

בפעם הרביעית: ויקטור אורבן ניצח בבחירות וימשיך לכהן כראש ממשלת הונגריה
צילום: shutterstock

בתום מערכת בחירות טעונה במיוחד בה התגייסו 6 מפלגות האופוזיציה כנגד ראש הממשלה המכהן ויקטור אורבן ניצחה מפלגת "פידס" של אורבן בפער גדול עם 53.5% מהקולות, לעומת 34.6% שקיבלו כל ששת מפלגות האופוזיציה. זאת בנוסף לעובדה שהמפלגה נבחרה ב-88 מתוך 106 מחוזות בחירה ישירה לפרלמנט.

בנאומו אמר אורבן כי: "נזכור את הניצחון הזה עד סוף ימי חיינו, בגלל שנאלצנו להילחם בכמות עצומה של יריבים: בשמאל המקומי, בשמאל הבינלאומי בכל פינה, בביורוקרטים בבריסל, בכמות עצומה של מוסדות מהאימפריה של סורוס, בתקשורת המיינסטרים הבינלאומית וגם בנשיא האוקראיני. מעולם לא נאלצנו להתמודד עם יריבים רבים כל-כך באותו זמן"

"אני לא רוצה להסתיר את האכזבה שלי, את העצב שלי"

מנהיג הרשימה המאוחדת של האופוזיציה "מאוחדים למען הונגריה", פיטר מארקי-זאי בן ה-49, הגיב להפסד: "אני לא רוצה להסתיר את האכזבה שלי, את העצב שלי", אמר. "כולנו ידענו שזה לא משחק הוגן. אנחנו מכירים בכך שפידס זכתה ברוב עצום של הקולות. אבל אנחנו עדיין מטילים ספק באשר לכך שהבחירות הללו היו דמוקרטיות וחופשיות".

המפסיד- פיטר מאליק זאי

המפסיד- פיטר מאליק זאי צילום: shutterstock

האופוזציה הייתה צריכה הישג טוב בהרבה משל פידס על מנת לצלוח את הבחירות האלו, כאשר לפי ניתוח של אקונומיסט האופוזציה צריכה 56% מהקולות על מנת לשלוט בפרלמנט בעוד מפלגתו של אורבן יכולה לעשות זאת עם 43% מהקולות בלבד.

הונגריה מחולקת ל-106 מחוזות שכל אחד מהם בוחר חבר לפרלמנט. 93 מושבים נוספים מוקצים למפלגות על פי נוסחה ייחודית, שעוצבה באופן שתיטיב עם פידס. מפלגות שזוכות בהפרש גדול בבחירות במחוזות יכולות לקבל מושבים נוספים — מהלך הצפוי להגדיל את הפרש הניצחון של פידס בפרלמנט, אם יתממשו הניצחונות הגדולים במחוזות ששורטטו בצורה שתעניק יתרון למפלגתו. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן