בעקבות חשיפת כיפה: חגית משה בפנייה מיוחדת למשה ליאון

חברת מועצת העיר ירושלים דורשת מראש העיר לעצור את הרחבת בית הכנסת בשכונת גבעת מרדכי בעיר, שיועד לציבור החרדי, לכמעט פי שניים מגודלו המקורי. הסיבה לדרישה: חשש שהמקום יהפוך לכולל ענק שימשוך אוכלוסייה חרדית לשכונה. תנועת התעוררות בתגובה: ״שמחנו לסייע ולהעיר גם את מי שרואים עצמם נציגי ציבור של הציונות הדתית"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 11/07/19 22:31 ח בתמוז התשעט

בעקבות חשיפת כיפה: חגית משה בפנייה מיוחדת למשה ליאון
יו"ר הבית היהודי בירושלים חגית משה, צילום: שרון עזרן

המאבק על צביון שכונת גבעת מרדכי נמשך. לאחר שפרסמנו אמש (ד') בחדשות כיפה כי מועצת עיריית ירושלים אישרה, בתמיכת נציגי הבית היהודי, הקמת קומפלקס חרדי הכולל בית כנסת גדול וחדר אירועים בשכונת גבעת מרדכי, מגיעה תגובתם של אנשי הבית היהודי בעירייה.

יו"ר הבית היהודי בירושלים, חגית משה, פנתה היום במכתב לראש העירייה משה ליאון, בדרישה לעצור באופן מיידי את הקמת המתחם, ובמקביל לבדוק מדוע אושרה הרחבתו מ-800 מטר מרובע, על פי התכנית המקורית, ל-1100 מטר מרובע.

הועדה אישרה את התכנית למרות שהיא סותרת מפורשות החלטה של ועדת ההקצאות בעבר. ועדת ההקצאות סירבה להקצות את השטח לשתי עמותות יחד, דתי לאומית וחרדית כיוון שלטענתה ניתן לבנות שם 500-700 מ"ר, אלא התכנית שהובאה היום לוועדת התכנון והבניה מעניקה היתר בניה ל-1,600 מ"ר לעמותה חרדית בלבד.יש לציין כי נציגי תנועת התעוררות התנגדו להחלטה בוועדה, והביעו תרעומת על הפגיעה בתושבתי השכונה ובצביון הציוני-דתי שלה. 

המועמד לראשות עיריית ירושלים, משה ליאון

ראש עיריית ירושלים, משה ליאוןצילום: יונתן זינדל/פלאש 90

מדובר במתחם רב קומות שישפיע על האופי של השכונה בצורה דרמטית. ההגדלה המשמעותית מגבירה את הפחד של התושבים שזה לא יהיה בית כנסת קטן, שיענה על צורכי הקהילה החרדית בשכונה, אלא כולל חרדי שיעודד הגירה של המגזר החרדי לשכונה הציונית דתית.

חגית משה כתבה במכתבה לליאון כי על היועץ המשפטי לעירייה לבדוק בדחיפות כיצד אושרה לעמותה שזכתה במכרז הגדלה כזו של השטח, החורגת באופן משמעותי מהשטח שהוקצה לה במקור.


להורדת הקובץ  

בשיחה לחדשות כיפה הסירה משה כי הבית היהודי נלחם שגבעת מרדכי תמשיך להיות שכונה של המגזר הציוני דתי: "בשכונה הולך לקום מתנ"ס וגני ילדים לציבור הדתי. בנוסף מכללת אמונה הולכת להקים קמפוס חדש בשכונה, שגם הוא יגדיל את הצביון הציוני דתי בעיר". 

ראש העיר, משה ליאון הגיב ואמר כי הנחה את היועמ״ש לעירייה לבחון את ההחלטה ולהגיש את ממצאיו בהקדם. "עד אז יוקפא ההליך. עם סיום הבחינה המשפטית אקבל החלטה בנדון".

מתנועת התעוררות אשר נציגיה היו היחידים שהצביעו כנגד התכנית מסרו: ״שמחנו לסייע ולהעיר גם את מי שרואים עצמם נציגי ציבור של הציונות הדתית אבל העדיפו להצביע בעד הקמת הקומפלקס החרדי בניגוד לעמדת תושבי השכונה ולהפקיר את האינטרסים של הציבור בעבור מנעמי כיסא העור הקואליציוני. 

תנועת התעוררות תמשיך לעמוד לצד כלל הציבורים בירושלים במטרה לשמור על כך שירושלים פשוט תשאר של כולנו. אחרת היא פשוט לא תהיה