בנט בנתיב אבות: "יותר מדי שנים המדינה נתנה יד להרס ישובים"

יו"ר הבית היהודי הגיע לעצרת התמיכה בשכונה שעומדת על סף פינוי ופנה לראש הממשלה, "תרצה מאוד מאוד לשמור על נתיב האבות  אנחנו נגבה אותך ונהיה מאחוריך". הש גלנט: "אנחנו מדינת חוק ומצייתים לו למרות שהחוק אבסודרי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/11/17 18:52 ח בכסלו התשעח

בנט בנתיב אבות: "יותר מדי שנים המדינה נתנה יד להרס ישובים"
מבטיח שיגבה את ראש הממשלה. בנט בנתיב האבות, צילום: מטה המאבק למען נתיב האבות

יו"ר מפלגת הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, הגיע הערב (ראשון) לעצרת התמיכה בשכונת נתיב האבות שבגוש עציון שעומדת בפני פינוי. לצידו היו גם שרים, ח"כים ואישי ציבור נוספים שקראו לראש הממשלה לפעול למען תושבי השכונה.

"יותר מדי זמן מדיניות מדינת ישראל נעה בכיוון לא נכון", אמר בנט והוסיף כי "יותר מדי שנים המדינה נתנה יד להרס ישובים. אלו הן פירות הביאושים של ממשלות קודמות".

לצד זה הוא אמר כי "הממשלה הזאת שינתה את הכיוון  והעבירה את חוק ההסדרה. המצב פה הוא פרי הבאושים של הממשלות הקודמות. ההרס של נתיב האבות הוא הרס סתמי אך יש עוד מה לעשות. אנחנו נשתמש בכל הכלים ונפעל בכל הכח  לשמור על השכונה הזו".

שר החינוך שיגר מסר לבנימין נתניהו ואמר כי הוא "קורא לראש הממשלה- תרצה מאוד מאוד לשמור על נתיב האבות  אנחנו נגבה אותך ונהיה מאחוריך".

שרים וחברי כנסת למען נתיב האבות

שרים וחברי כנסת למען נתיב האבותצילום: מטה המאבק למען נתיב האבות

חוץ מבנט הגיעו לתמוך גם שר החקלאות אורי אריאל מהאיחוד הלאומי-הבית היהודי, שר הבינוי והשיכון יואב גלנט מכולנו , שרי הליכוד השר להגנת הסביבה, לירושלים ומורשת זאב אלקין, שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס, השר צחי הנגבי ,חברי כנסת בצלאל סמוטריץ'  ושולי מועלם רפאלי מהבית היהודי, אורן חזן ושרן השכל מהליכוד. יו"ר מועצת יש"ע חננאל דורני, ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן ועוד.

כזכור 15 בתים בשכונת נתיב האבות, שביישוב אלעזר, עומדים בפני פינוי והריסה לאחר שבג"ץ קבע כי מאחר והם נבנו על קרקע לא מוכרזת, ומתוך חשש שמדובר בקרקע פלסטינית, הם אינם רשאיים לעמוד על תילם. יש לציין כי חלק מהבתים נבנו על אדמות מדינה ורק חלקים קטנים מהם נמצאים על קרקע שאינה מוכרזת. למרות זאת בית המשפט לא הסכים להשאירם על כנם ואף לא לנסרם מעט.

תושבת נתיב האבות, אורית נוי, אמרה בעצרת כי הם "גרים בשכונה 16 שנים אני בעלי יוחאי מ"פ מילואים וילדינו . אנו נאבקים על ההתיישבות לא רק כאן אלא בכל יישובי יהודה ושומרון. בתי אחינו נהרסים בכל חלקי ההתיישבות. אפשר להאשים את בתי המשפט וארגוני השמאל אך האחריות היא על הממשלה. אני מצפה מרה"מ נתניהו לנקוט בצעדים שיפסיקו את הטירוף כאן". 

נוי פנתה גם היא לנתניהו ואמרה: "בך בחרתי. אני מאמינה שאתה יכול כי רק אתה יכול תחליט מה המדיניות שלך . אתה תומך בהתיישבות רק במילים ולא במעשים. רק לך הכח לעצור את הטירוף וההרס".

שר הבינוי, והשיכון אלוף במיל', יואב גלנט ציין כי "תחילת ההתיישבות בגוש עציון ונפילתו היא דבר שכל יהודי צריך להכיר. חזרנו אליו כדי להישאר. גוש עציון הוא חלק מירושלים רבתי. גוש עציון הוא עוגן מרכזי בהתיישבות הישראלית".

לדבריו, "אנחנו מדינת חוק ומצייתים לו למרות  שהחוק אבסודרי. בכוחות משותפים בממשלה עלינו למצוא פתרון הולם עבור תושבי השכונה ואני רתום לכך".

השר גלנט בנתיב האבות

השר גלנט בנתיב האבותצילום: מטה המאבק למען נתיב האבות

השר לשיתוף פעולה אזורי, צחי הנגבי, אמר כי "גוש עציון בלב העם היהודי אלפי שנים. סמל לחזרת עם ישראל לארצו. כאן נלחמו על קיום יהודי במהלך הדורות ומכאן נאלצו לעזוב בפרעות ובמלחמת העצמאות. גם אחרי 70 שנות ריבונות עדיין אזורים בגוש עציון עדיין בלב המערכה על הבטחת עתידם".

לדבריו, "המתיישבים לא עשו רע לאיש ולא גזלו מאיש. ולא הוכח אחרת בביהמ"ש. אנשים שבאו למעשה חלומי ומוצאים עצמם במערבולת  משפטית הפתרון הוא פשוט. כממשלה יש לנו את הכח ואנו מחוייבים לחזק את ההתיישובת בגוש עציון. לא רק היא אלא כלל חברי הכנסת. בינתיים, חייבים להקפיא את המהלכים לפינוי המשפחות . אני רוצה להודות לכם על שאתם מחזקים את ההתיישבות ומקווה נסדיר עד סוף חודש מרץ".

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי, אמרה: "עלינו להתמקד בשלושה דברים ראשית,  לנסות להציל כמה שיותר בתים. ישנם לפחות  6 בתים שניתן למצוא עבורם פתרון. בנוסף, עלינו להסדיר את נתיב האבות. יש צורך בהסדרה של בתים נוספים על מנת שלא נמצא את עצמנו שוב בסיטואציה דומה על בתים נוספים בשכונה.  שלישית, יש להסדיר את חלקה 91- במידה ואכן יהיה פינוי יהיה ניתן לפנותם על שטח שהוכשר לכך". 

עוד היא אמרה כי "אסור להמעיט מהמאמץ על שמירת נתיב האבות לא פחות מהמאבק על עמונה. נכשלנו אז אך הפעם עלינו לנצח. אנחנו נפעל לכך".