הקצין הסרוג לא קודם - הפרשן הצבאי: "אין לצבא פריבילגיה לוותר עליו"

ברקע סבב המינויים בצה"ל, הפרשן הצבאי יוסי יהושע תוהה מדוע הצבא לא מכליל את אל"מ אבינועם אמונה כמועמד לפקד על חטיבה סדירה. אמונה הודיע בעבר שיפרוש מצה"ל, זאת לאחר שלא קיבל את הצנחנים. יהושע: "בינתיים הוא נשאר ואין לצבא פריבילגיה לוותר עליו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/03/24 10:11 ב באדר ב'

הקצין הסרוג לא קודם - הפרשן הצבאי: "אין לצבא פריבילגיה לוותר עליו"
אל"ם אבינועם אמונה, "איתו יוצאים למלחמה", צילום: דובר צה"ל

מלחמת חרבות ברזל טרפה את הקלפים בכל הנוגע לשיבוצי הקצינים בדרגי הביניים בצה"ל. בעקבות המלחמה נדרש הצבא למלא שורת תפקידים נרחבת ולאחרונה הודיע הצבא על שורת מינויים בדרגי הביניים ובכללם גם מפקדי חטיבות חדשים. מי שלא נכלל ברשימות הוא אל"מ אבינועם אמונה שהודיע בשנה החולפת על פרישה מהצבא, אך טרם פרש. הפרשן הצבאי יוסי יהושע מותח ביקורת על אי הכללתו בסס ואומר: "אין לצבא פריבילגיה לוותר עליו".

"עם קצין כמו אבינועם יוצאים למלחמה"

בעמוד הטוויטר שלו כתב יהושע: "למישהו יש הסבר איך מפקד לוחם כמו אל"מ אבינועם אמונה לא נמצא בתוך אשכול דיוני השיבוצים למפקדי חטיבות סדירות?". בהמשך התייחס להודעת הפרישה של אמונה והוסיף: "אז הוא עלה על עץ ואיים לעזוב כי לא קיבל את הצנחנים, אבל בינתיים הוא נשאר ואין לצבא פריבילגיה לוותר עליו. עם קצין כמו אבינועם יוצאים למלחמה".

אל"מ אבינועם אמונה

אל"מ אבינועם אמונה. צילום: מאת דובר צה"ל, CC BY-SA 3.0

לא קיבל את הצנחנים - והודיע על פרישה

כזכור, אמונה הודיע לקראת סוף 2022 כי הוא פורש מצה"ל לאחר 24 שנות שירות, זאת לאחר שהבין כי לא יקודם למח"ט הצנחנים או מפקד הקומנדו. אמונה נחשב לאורך כל שנותיו בצה"ל לקצין מבטיח ומוערך, ועל תפקודו כמפקד גדוד 101 של הצנחנים במהלך מבצע "צוק איתן" זכה גם לצל"ש אלוף.