הכי עמוק, הכי מסוכן: תיעוד הפעולה של סיירת גבעתי לאחר נפילת חבריהם

יממה לאחר נפילת הלוחמים סמ"ר ניר רפאל קנניאן וסמ"ר ברהנו קאסיה זכרונם לברכה, שבו לוחמי הסיירת על מנת לפוצץ את הבית על המחבלים. המג"ד בקשר: "יש לנו הרבה הרוגים ופצועים ביחידה לצערי הרב. אבל זה לא מה שיעצור את הסיירת" | תיעוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/12/23 11:30 יב בטבת התשפד

הכי עמוק, הכי מסוכן: תיעוד הפעולה של סיירת גבעתי לאחר נפילת חבריהם
פעילות סיירת גבעתי בחאן יונס, צילום: דובר צה"ל

לוחמי צוות הקרב החטיבתי של גבעתי פועלים בעצימות בשלושה השבועות האחרונים בחאן יונס ומרחיבים את האחיזה המבצעית ומחסלים מחבלים בקרבות פנים אל פנים. השבוע, במהלך התקפה של לוחמי סיירת גבעתי, נתקלו הלוחמים בחמישה מחבלים שיצאו מפיר מנהרה וירו לעבר הכוחות, הלוחמים הסתערו על המחבלים וחיסלו אותם מטווח קרוב.

"יש לנו הרבה הרוגים ופצועים ביחידה לצערי הרב, זה לא מה שיעצור את הסיירת" צילום: דובר צה"ל

מיד לאחר מכן, הכוחות זיהו ארבעה מחבלים נוספים שיצאו מתוך מבנה סמוך, הכווינו כלי טיס של חיל האוויר שהשמיד את המבנה וחיסל את המחבלים. בהתקפה נוספת במהלך פשיטה של הכוחות על מבנים במרחב חאן יונס הופעל לעברם מטען, כתוצאה מכך נהרגו הלוחמים סמ"ר ניר רפאל קנניאן וסמ"ר ברהנו קאסיה זכרונם לברכה ונפצעו חמישה לוחמים נוספים.

לוחמי הסיירת בחאן יונס

לוחמי הסיירת בחאן יונס צילום: דובר צה"ל

דברי המג"ד ללוחמים בקשר

ביממה לאחר מכן, לוחמי סיירת גבעתי בשיתוף פעולה עם גדוד ההנדסה פוצצו את המבנים בהם הוטמנו המטענים ונפלו הלוחמים. במהלך הפעילות אמר המג"ד בקשר: "אמרתי את זה לפני הכניסה השנייה, אין לנו ברירה. הייתם ב-7 באוקטובר כל יום תזכרו את זה, יש לנו הרבה הרוגים ופצועים ביחידה לצערי הרב.
אבל זה לא מה שיעצור את הסיירת. כל יום להילחם איתכם זה גאווה ענקית. אני גאה בכם סומך עליכם".