מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

דיווח אמריקאי: התכנית הסודית של ישראל להצפת מנהרות חמאס

על פי דיווח שפורסם בוול סטריט ג'ורנל, מדינת ישראל הרכיבה בתוככי עזה 5 משאבות שנועדו לשאוב את מי הים התיכון, על מנת להציף את מנהרות הטרור של חמאס - להשמיד אותן ולהבריח החוצה את המחבלים המסתתרים

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/12/23 07:32 כב בכסלו התשפד

דיווח אמריקאי: התכנית הסודית של ישראל להצפת מנהרות חמאס
מנהרה, ארכיון, צילום: דובר צה"ל

טקטיקת לחימה חדשה אליה נערכת מדינת ישראל נחשפה אתמול (ב') בוול סטריט ג'ורנל. על פי הדיווח, ישראל בנתה בעזה מערכת של משאבות ענק שנועדו לשאוב את מי הים התיכון ולהציף את מנהרות הטרור של חמאס.

5 משאבות שיכולות להציף את עזה תוך שבועות

הצפת המנהרות תביא להריסתן וכן תדרבן את מחבלי חמאס לצאת מתוך מקומות המסתור התת קרקעיים, ואולי אף תשפיע על הוצאת השבויים הישראלים שמוחזקים עדיין בשבי. חמש המשאבות שבנייתן הסתיימה לפני כחודש, ממוקמות קילומטר אחד צפונית למחנה הפליטים שאטי, ויכולות להעביר אלפי קוב מים בשעה. על פי הדיווח, הצפת מנהרות חמאס עשויה לערוך מספר שבועות.

לוחמי כפיר ברצועת עזה

לוחמי כפיר ברצועת עזה, צילום: דובר צה"ל

זיהום המים בעזה, הרס תשתיות ובניינים

יש לציין כי לא ברור עד כמה ישראל מתכננת לממש את הכלי החדש שעומד לרשותה בלחימה מול חמאס בעזה. בוול סטריט ג'ורנל ציינו את ההשלכות שעשויות להיגרם ממהלך כזה - בין השאר פגיעה במקורות מי התהום בעזה, הרס תשתיות ומיטוט בניינים. עוד צויין כי ישראל עדכנה את ארה"ב באפשרות הזו כבר לפני חודש.

במידה והתכנית תצא לפועל, זו לא תהיה הפעם הראשונה בה טקטיקה מסוג זה מופעלת בעזה. לפני כשמונה שנים מצרים החליטה להשתמש בשיטה דומה כדי להציף מנהרות ששימשו את חמאס להברחה בין עזה לסיני, וחפרו בריכות דגים גדולות שנועדו להתמלא במים.

תושבי עזה נעים דרומה

תושבי עזה נעים דרומה, צילום: Atia Mohammed/Flash90