שלושה מחבלים תמורת כל חטוף: פרטים חדשים על העסקה המתגבשת

בכירי חמאס הודיעו כי התקרבו משמעותית להשגת הסכם לשחרור חלק מהחטופים הישראלים, שיוכרז על ידי קטאר. מסתמן כי על כל חטוף ישוחררו 3 מחבלים. צה"ל אישר לדרג המדיני לצאת להפוגה במסגרת העסקה

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/11/23 12:24 ח בכסלו התשפד | עודכן בתאריך 21/11/23 14:50

שלושה מחבלים תמורת כל חטוף: פרטים חדשים על העסקה המתגבשת
תמונות החטופים, צילום: Yossi Zamir/Flash90

מתקרבים לסגירת העסקה: פרטי העסקה המסתמנת בין ישראל לחמאס לשחרור החטופים מתחילים להתפרסם, ועל פי דיווחים עתידים להיחשף במלואם בהמשך היום (ג'). על פי דיווח של ה-CNN על כל חטוף שישוחרר, ישראל תתחייב לשחרר שלושה אסירים פלשתינים ובנוסף תיתן חמישה ימי הפוגה. בנוסף, במהלך הימים שבהם הלחימה מושהית, ישראל תפסיק להטיס מל"טי מעקב מעל צפון עזה למשך שש שעות לפחות בכל יום. על פי הדיווח מדובר בשחרור 50 חטופים בעלי אזרחות כפולה. מלבד זאת העסקה כנראה תכלול הכנסת משאיות של אספקת מזון, ציוד רפואי ודלק לרצועה.

כפי שדווח בישראל היום, צה"ל אישר הבוקר לדרג המדיני לצאת להפוגה של כמה ימים במסגרת עסקת שחרור החטופים. שרים בקבינט מעריכים כי אם העסקה אכן תקרה, החטופים ישתחררו עד סוף השבוע.

איסמעיל הניה

איסמעיל הניה, צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

"ההסכם הצפוי יכלול שחרור של נשים וילדים ישראלים חטופים"

ברשת אל-ג'אזירה דיווחו היום כי בכיר בחמאס, עיזאת אל רשיק, אמר כי הדיונים על עסקת החטופים כוללים בין השאר "הפסקת אש זמנית ועסקת חילופי חטופים-אסירים", עוד אמר: "ההסכם הצפוי יכלול שחרור של נשים וילדים ישראלים חטופים בתמורה לשחרור ילדים ונשים פלשתינים בבתי הכלא". לדבריו מי שיפרסם את פרטיה, יהיו המתווכים מקטאר.

גם איסמעיל הניה, אחד ממנהיגי חמאס, אמר הלילה לסוכנות הידיעות רויטרס כי חמאס וישראל "מתקרבים להפסקת אש", זאת לאחר שלדבריו חמאס מסר את תשובתו בנוגע לעסקה המוצעת למתווכים הקטארים.

מיצג למען החטופים בתל אביב

מיצג למען החטופים בתל אביב, צילום: by Miriam Alster/Flash90

נשיאת הצלב האדום, מיריאנה ספולאריץ' נפגשה אתמול בלילה עם הניה, יו"ר הלשכה המדינית של חמאס בקטאר, והודיעה כי "הצלב האדום קרא באופן מתמשך לשחרור בני הערובה והתעקש כי הצוותים שלנו יוכלו לבקר את בני הערובה כדי לבדוק את מצבם הבריאותי ולהעביר להם תרופות וכדי שבני הערובה יוכלו להעביר מסרים למשפחותיהם", מסרה.

נזכיר כי אמש ראש הממשלה נתניהו נפגש עם משפחות החטופים, במהלך הפגישה אמר להם כי "השבתם היא משימה קדושה ועליונה ואני מחויב לה. לא נרפה מהמשימה. זאת אחריות שלי ושל קבינט המלחמה".