מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

צה"ל פועל בשיפא בניסיון להציל חטופים: ציוד רפואי נמסר מישראל לבית החולים

על בסיס מידע מודיעיני, כוחות צה"ל פשטו על חלק מבית החולים שיפא בניסיון להציל חטופים: "מנהלים מבצע מדויק באזור ספציפי בבית החולים, שבו יש לנו מידע מודיעיני" | כוחות צה"ל מסרו ציוד רפואי, אינקובטורים ומזון תינוקות מטעם מדינת ישראל לבית החולים

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/11/23 07:14 ב בכסלו התשפד | עודכן בתאריך 15/11/23 08:35

צה"ל פועל בשיפא בניסיון להציל חטופים: ציוד רפואי נמסר מישראל לבית החולים
הכניסה הקרקעית לעזה, צילום: דובר צה"ל

כוחות צה"ל פועלים בשעה זו (ד') כנגד ארגון הטרור חמאס, בחלק מסוים של בית החולים שיפאא בעזה. הפעולה מבוססת על מידע מודיעיני וצורך מבצעי. הפעולה לא נועדה לפגוע בחולים, בצוותים הרפואיים ובאזרחים השוהים בבית החולים.

מצה"ל נמסר כי, "הפעילות מתקיימת במתחם מוגדר אשר לגביו קיים מידע מודיעיני המעיד על פעילות טרור של ארגון הטרור חמאס ובהתאם לצורך מבצעי". בטרם נכנסו לבית החולים נתקלו כוחותינו במטענים וחוליות מחבלים והתפתחה לחימה ממנה חוסלו מחבלים. לפי דיווח של אמיר בוחבוט, אמצעי לחימה המעידים על פעילות טרור אותרו הלילה בבית החולים.

אינקובטורים וציוד רפואי נמסרו לבית החולים

כוחות צה"ל מסרו ציוד רפואי, אינקובטורים ומזון תינוקות מטעם מדינת ישראל לבית החולים שיפאא'.
צוותים רפואיים של צה"ל יחד עם חיילים דוברי ערבית נוכחים בשטח בכדי לוודא שהציוד הרפואי יגיע לאלה הזקוקים לו.

דובר צה"ל באנגלית אמר בריאיון ל- CNN כי בצה"ל "מנהלים מבצע מדויק באזור ספציפי בבית החולים, שבו יש לנו מידע מודיעיני - על מנת להביס את חמאס ואולי לנסות להציל חטופים".

בית החולים שיפאא בעזה

בית החולים שיפאא בעזה, צילום: Flash90

"אנחנו מתחילים בקטן, והפעולה תתרחב ככל שיידרש"

גורם ביטחוני מסר לכתב דורון קדוש על פעילות צה"ל בבית החולים שיפא: "אנחנו מתחילים בקטן, והפעולה תתרחב ככל שיידרש. כניסה של כוחות לשיפא היא יותר אתגר תקשורתי מאשר צבאי. ההחלטה - נכנסים לשיפא רק אם יודעים בבירור לאן, ומה בדיוק יש שם, כמו שפעלנו בבית החולים רנתיסי - רק כשידענו בפירוש מה יש במרתף שלו".

מתאם פעולות הממשלה בשטחים מסר כי משאיות של האו"ם, שמשנעות ציוד הומניטארי ממעבר רפיח לדרום רצועת עזה, יתודלקו היום (ד') במעבר רפיח. "זאת בהמשך לבקשת הממשל האמריקאי ובתיאום למול גורמי הביטחון האמונים על הנושא".

אינקובטורים מועברים מישראל לעזה

אינקובטורים מועברים מישראל לשיפא בעזה צילום: דובר צה"ל

פשיטה על בסיס הכשרות של חמאס

כמו כן אתמול, לוחמים מצוותי הקרב החטיבתיים של נח"ל ו-261 (בה"ד 1) פשטו על בסיס הכשרות של ארגון הטרור חמאס בו נמצאו פירי מנהרות, עשרות כלי נשק ואמצעי לחימה מסוגים שונים, ביניהם רקטות ומטולי RPG, כיתות לימוד וחומרים מודיעיניים.

בנוסף, כלי טיס מאויש מרחוק זיהה מספר מחבלים שיצאו מבניין עם עמדת שיגור נ"ט בצפון הרצועה, כשבידם שקיות החשודה כמטען והוטמן בציר תנועת כוחותינו. כלי הטיס עקב אחר המחבלים, וחיסל שניים מהם.