מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

היועצת המדינית: "זה הסרטון הכי משמעותי מתחילת המלחמה"

שמרית מאיר שיתפה סרטון שהעלה דובר צה"ל בערבית לטוויטר, בו רואים את אזרחי עזה נסים מצפון הרצועה עם דגלים לבנים - וכתבה: "זה סרטון שבעיניים פלסטיניות יותר חזק מאלף גופות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/11/23 18:22 כג בחשון התשפד

היועצת המדינית: "זה הסרטון הכי משמעותי מתחילת המלחמה"
הסרטון שהפיץ דובר צה"ל, צילום: צילום מסך, טוויטר דובר צה"ל בערבית

שמרית מאיר, אשת התקשורת והיועצת המדינית של ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, שיתפה היום (ג') ציוץ בחשבון הטוויטר שלה מתוך הטוויטר של דבור צה"ל בערבית, אביחי אדרעי. בסרטון שהעלה אדרעיף רואים את הציבור העזתי בורח בהמוניו מצפון הרצועה בשיירה ארוכה עם דגלים לבנים.

"זה סרטון שבעיניים פלסטיניות יותר חזק מאלף גופות"

"זה הסרטון הכי משמעותי מתחילת הלחימה", הכריזה מאיר. "חמאס, שמשגר לעולם אינספור סרטוני זוועה מעזה, הפעיל את כל סוגי הלחץ על האוכלוסייה כדי שלא תנוע דרומה ועכשיו מחביא את הסרטון. זה סרטון שבעיניים פלסטיניות יותר חזק מאלף גופות", טענה. לדברי היועצת המדינית לשעבר, "הדגל הלבן משמעותו כניעה ותבוסה ונחיל האנשים משמעותו תהג'יר - הגלייה. ביחד זה פלאשבק לטראומה הקולקטיבית שלהם הלא היא הנכבה".

"למען ביטחונכם, נצלו את ההזדמנות הבאה לנוע דרומה"

לצד התמונות והסרטונים, דובר צה"ל בערבית כתב בציוץ שפרסם בטוויטר: "תושבי עזה, הצטרפו לרבים הפונים בשעה זו לדרום ואדי עזה! למרות שחמאס ממשיך לערער את המאמצים ההומניטריים המתמשכים ומשתמש בכם כמגן אנושי, היום צה"ל יאפשר שוב מעבר בכביש צלאח א-דין". עוד כתב: "למען ביטחונכם, נצלו את ההזדמנות הבאה לנוע דרומה מעבר לוואדי עזה".