מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

נתניהו: "המחדל ייבדק עד תום. כולם יצטרכו לתת תשובות - גם אני"

ראש הממשלה נתניהו הודיע כי ישראל נערכת לקראת כניסה קרקעית לעזה והצהיר: "העיתוי של פעולת צה"ל נקבע על יד קבינט המלחמה, יחד עם הרמטכ"ל ויחד עם הקבינט". נתניהו הבהיר כי חלקו במחדל ייבדק - אך רק לאחר המלחמה

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/10/23 19:47 י בחשון התשפד

נתניהו: "המחדל ייבדק עד תום. כולם יצטרכו לתת תשובות - גם אני"
נתניהו בשידור חי, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

נתניהו על קבינט המלחמה: "בלי שיקולים פוליטיים"

ראש הממשלה נתניהו כינס היום (ד') מסיבת עיתונאים והצהיר כי השבת החטופים היא אחת משתי המטרות המרכזיות של המלחמה. בהמשך התייחס נתניהו התייחס לאופן קבלת ההחלטות בקבינט המלחמה והדגיש, כי ההחלטות מתקפלות פה אחד, ללא שיקולים פוליטיים: "יחד עם שר הביטחון גלנט, השר בני גנץ, הרמטכ"ל וראשי זרועות הביטחון אנחנו עובדים מסביב לשעון כדי לנצח במלחמה. עד הניצחון. אנחנו עושים זאת בלי שיקולים פוליטיים".

"אנחנו נערכים לכניסה קרקעית לעזה. לא אפרט מתי איך וכמה"

נתניהו אמר כי ישראל נערכת לכניסה קרקעית לרצועה אך סירב להרחיב: "לא אפרט מתי איך וכמה ומה מכלול השיקולים שרובם לא ידוע לציבור כלל. אני רוצה להיות ברור, העיתוי של פעולת צה"ל נקבע פה אחד על יד קבינט ניהול המלחמה, יחד עם הרמטכ"ל ויחד עם הקבינט".

"הממשלה תיקבע ימי אבל לאומי לאסון הנורא"

"גם תוך סערת הקרב איננו שוכחים לרגע את הכאב העצום של למעלה מאלף ארבע מאות אחינו ואחיותינו שנטבחו בדם קר ושנפלו בקרבות גבורה מול מפלצות הטרף שקמו עלינו לחלותינו. נפש האומה שותת דם. הממשלה תיקבע ימי אבל לאומי לאסון הנורא".

"נברר עד תום מה קרה בגבול הדרום ועוטף עזה"

"אזרחי ישראל השבעה באוקטובר היה יום שחור בתולדתנו. נברר עד תום מה קרה בגבול הדרום ועוטף עזה. המחדל הזה ייבדק עד תום. כולם יצטרכו לתת תשובות. גם אני, אבל כל זה יקרה רק אחרי המלחמה. כראש הממשלה אני אחראי על הבטחת עתידה של המדינה. כעת תפקידי להנהיג את מדינת ישראל עד לניצחון מוחץ על אויבנו .כעת הזמן לאחד כוחות למען מטרה אחת, להסתער קדימה עד לניצחון".