מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

צה"ל פירסם תיעוד מהשיגור הכושל של הג'יאהד האסלאמי | ארבעה חיילים נפגעו מירי נ"ט

בצבא הבהירו כי הסיבה לפיצוץ בבית החולים בעזה היא שיגור כושל של הג'יאהד האסלאמי | בירדן הודיעו על ביטול הפסגה הצפויה עם ביידן | הבית הלבן: "לביידן יהיו שאלות קשות" | ארבעה חיילים נפגעו מירי נ"ט של החיזבאללה

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/10/23 07:57 ג בחשון התשפד

צה"ל פירסם תיעוד מהשיגור הכושל של הג'יאהד האסלאמי | ארבעה חיילים נפגעו מירי נ"ט
תקיפות ברצועת עזה במהלך מלחמת חרבות ברזל, צילום: Atia Mohammed/Flash90

היום ה-12 למלחמה: טיל שנורה אל בית חולים ברצועת עזה במהלך הלילה (ד') הוביל למותם של 500 בני אדם, כך על פי משרד הבריאות הפלשתיני בעזה. בעולם הערבי מאשימים את ישראל בפיצוץ, אך בצה"ל הבהירו כי צה"ל לא תקף את בית החולים בעזה, והוא נפגע כתוצאה משיגור כושל של הג'יאהד האסלאמי. בחיזבאללה ניצלו את האירוע והכריזו על יום זעם נגד ישראל והבוקר הותר לפרסום כי ארבעה חיילים נפצעו קל מירי טילי הנ"ט שנמשך גם לאורך הלילה.

צה"ל הציג תיעוד מהשיגור הכושל של הג'יאהד האסלאמי

בצה"ל חשפו הבוקר תיעוד של חיל האוויר שמתעד את אזור בית החולים לפני ואחרי השיגור, המציג את תוצאות הפיצוץ בבית החולים בהשוואה לתוצאות תקיפות שבמצע חיל האוויר. מצה"ל נמסר: "ארגוני הטרור ברצועת עזה יורים ללא הבחנה לעבר ישראל, מסכנים ופוגעים גם בתושבי רצועת עזה. מאז תחילת המלחמה שוגרו כ-450 רקטות על ידי ארגוני הטרור שנפלו בשטח הרצועה".

תצלום מתוך מערכת זיהוי השיגורים הצה"לית

תצלום מתוך מערכת זיהוי השיגורים הצה"לית צילום: דובר צה"ל

תיעוד: בית החולים לפני ואחרי השיגור הכושל

ירדן הודיעה על ביטול הפסגה עם ביידן

למרות התחקיר שערכה ישראל שמראה באופן חד משמעי כי מדובר במחדל של הג'יהאד האיסלאמי, הדיווחים הפלשתינים הכוזבים בדבר הפיצוץ בבית החולים הציפו גל נרחב של הפרות סדר וגילויי זעם נגד ישראל, והגבירו את המתיחות ביהודה ושומרון.

מאות מפגינים ניסו לפרוץ לשגרירות ישראל בירדן

בירדן מאות מפגינים ניסו לפרוץ לשגרירות הישראלית ובטורקיה המונים הפגינו סביב השגרירות הישראלית באנקרה. מלך ירדן, עבדאללה הצטרף גם הוא להאשמות הקשות נגד ישראל והאשים את ישראל ב-"פשע מלחמה". במקביל, מדיניות ערביות רבות האשימו את ישראל בתקיפת בית החולים ופרסמו גינויים חריפים, ביניהם מרוקו, איחוד האמירויות, ולוב.

אבו מאזן ביטל את הפגישה עם ביידן

יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן הודיע על ביטול פגישתו המתוכננת עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, והכריז על שלושה ימי אבל בעקבות האירוע. "מדובר בהפרה של החוק הבינלאומי. נשיא מצרים א-סיסי גינה גם הוא בחריפות את התקיפה הישראלית ואמר: "התקיפה הישראלית המכוונת בבית החולים אל-מעמדאני ברצועת עזה נחשבת להפרה של החוק הבין-לאומי".

הבית הלבן: "ביידן ישאל שאלות קשות"

בהודעה שהוציא הבית הלבן במהלך הלילה נמסר כי "ביידן ישאל כמה שאלות קשות, כמו שחבר שואל. הוא לא מתכוון לשאול שאלות מציקות או עוינות, אלא שאלות קשות שחבר טוב שואל בנוגע לאן הם הולכים ומה הדרך קדימה". עוד הדגישו "הנשיא יוסיף לדבר עם הישראלים על הצורך המוחלט לשמור על חוקי המלחמה".