מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אזעקות בדרום | דובר צה"ל: "עדכנו את משפחותיהם של 199 חטופים"

אזעקות הופעלו בשדרות אשקלון ומודיעין. דובר צה"ל: "חיזבאללה מנסה להסית את המאמצים המבצעים שלנו מהדרום. המשימה שלנו היא להילחם בארון הטרור הרצחני חמאס. אנחנו ממוקדים בעזה. הצבא ערוך בשתי חזיתות ויודע לפעול באף יותר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/10/23 11:01 א בחשון התשפד

אזעקות בדרום | דובר צה"ל: "עדכנו את משפחותיהם של 199 חטופים"
דובר צה"ל, צילום: דובר צה"ל

היום העשירי למלחמה: מטחי הרקטות לעבר ערי הדרום והמרכז נמשכים גם הבוקר. אזעקות הופעלו במודיעין, גן יבנה, אשדוד ואשקלון, עד כה דווח על פצוע אחד באורח קל שנפגע מרסיסי רקטה והוא פונה לבית החולים סורוקה. דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי התייחס הבוקר (ב') לסוגיית החטופים ומסר כי צה"ל עדכן את משפחותיהם של 199 חטופים כי יקיריהן נחטפו לעזה.

הצהרת דובר צה"ל

"חמאס מונע מתושבי רצועת עזה לפנות את עצמם לדרום הרצועה"

הגרי התייחס לפינוי תושבי צפון הרצועה: "אנחנו ביום העשירי למלחמה, אנחנו המשכנו לתקוף גם הלילה. אנחנו תוקפים ללא הפסקה. כך התקפנו הלילה מפקדות מבצעיות תשתיות טרור ומחבלים. חמאס מונעת מתושבי רצועת עזה לפנות את עצמם לדרום הרצועה מדרום לנחל עזה".

בהמשך הסביר: "החמאס תופסת את זה כאיבוד שליטה, מאות אלפים כבר ירדו דרומה. אני קורא שוב לתושבי העיר עזה וסביבתה - נועו דרומה. חמאס הוכיחה את האכזריות שלה לתושבי מדינת ישראל וכעת היא עושה את זה לתושבי העיר עזה וסביבתה".

"תגברנו משמעותית את כיתות הכוננות ברחבי הארץ בנשקים"

עוד הוסיף: "בשבוע האחרון תגברנו משמעותית את כיתות הכוננות ברחבי הארץ בנשקים. אבל בייחוד בימים כאלה מוטלת על כולנו החובה לנהוג באחריות גדולה בעת נשיאת נשק ולשמור על הוראות הבטיחות אנחנו עדים לאירועים של תקלו בטיחות ואחזקת נשקים לקויה. תקפידו על הוראות הבטיחות בהחזקת נשקים".

"חיזבאללה מנסה להסית את המאמצים המבצעים שלנו מהדרום"

בהמשך התייחס הגרי להתחממות בגבול הצפון: "חיזבאללה מימש אתמול מספר פיגועי ירי על מנת לנסות ולהסית את המאמצים המבצעים שלנו מהדרום בהנחיה וגיבוי איראני תוך סיכון של מדינת לבנון ואזרחיה. צה"ל ערוך פרוס ומוכן באופן חזק, ואנחנו מגיבים באופן התקפי לכל פעילות כנגדנו בתגובה נחושה. הבוקר אישר שר הביטחון את התוכנית לפינוי יישובי הצפון בטווח של 0-2 קילומטר. התושבים יתפנו לבתי הארכה בסבסוד המדינה".

"הצבא ערוך בשתי חזיתות ויודע לפעול באף יותר"

ביחס לאיומי החיזבאללה הדגיש דובר צה"ל: "המשימה שלנו היא להילחם בארון הטרור הרצחני חמאס. אנחנו ממוקדים בעזה. שם נמצאים אזרחי מדינת ישראל החטופים ואנחנו נמצאים בזירה הזאת. הצבא ערוך בשתי חזיתות ויודע לפעול באף יותר. אנחנו משמרים יכולות נוספות ואם חיזבאללה יטעה לבחון אותנו התגובה תהיה קטלנית"

"עדכנו את משפחותיהם של 199 חטופים"

"עד כה עדכנו 291 משפחות של חללי צה"ל. אנחנו מחבקים את המשפחות, ליבנו איתכם. עדכנו גם את משפחותיהם של 199 חטופים. מתקיים מאמץ בעדיפות עליונה לאומית בסוגיית החטופים. אנחנו ממשיכים לקדם את איסוף המידע באשר לחטופים בצירים מודיענים ומבצעיים. צה"ל פועל מסביב לשעון על מנת לאתר את החטופים. בשלב הזה המעברים סגורים. אין הפסקת אש. אנחנו ממשיכים בפעילות המבצעית שלנו. במידה ומשהו ישתנה נבוא ונעדכן את הציבור".