מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ישראל במלחמה אזעקות בגוש דן ובשפלה, מתיחות גם בצפון

זמן קצר אחרי שהתחדשו האזעקות באשקלון, אזעקות נשמעו גם באזור גוש דן והשפלה, בין השאר בתל אביב, ראשון לציון וחולון | חובשים ופראמדיקים של מד"א יצאו לסרוק זירות בהן דווח על נפילות. בשלב זה לא ידוע על נפגעים

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/10/23 19:01 ל בתשרי התשפד | עודכן בתאריך 15/10/23 19:16

זמן קצר אחרי שהתחדשו האזעקות באשקלון ובעוטף עזה, אזעקות נשמעו הערב (א') גם באזור גוש דן והשפלה. בהמשך לכך, חובשים ופראמדיקים של מד"א יצאו לסרוק זירות בהן דווח על נפילות. בשלב זה לא ידוע על נפגעים.

בין הערים בהם הופעלה אזעקה: אור יהודה, בני ברק, בת-ים, גבעת שמואל, גבעתיים. חולון,יהוד-מונוסו, סביון, קריית אונו, רמת גן, תל אביב. בשפלה נשמעו אזעקות בגנות, חמד, כפר חב''ד, משמר השבעה, צפריה ראשון לציון ועוד.

אזעקות בצפון הארץ

אזעקות בצפון הארץ, צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

מוקדם יותר: אזעקות בצפון, רקטות יורטו

יש לציין כי ביממה האחרונה חלה התחממות במיוחד בגזרה הצפונית, שהחלה כאשר דווח בצה"ל על ירי נ"ט לעבר מוצב ברכס רמים. פחות משעה לאחר מכן, דיווח צה"ל שוב על עוד ירי נ"ט. זמן קצר לאחר כך הופעלו אזעקות בשלומי ובצת, ושתי דקות לאחר מכן גם בראש הנקרה, חניתה ונהריה. דווח על 9 רקטות שנורו ו-5 שיורטו. בתגובה לירי, מסוקי קרב של צה"ל תוקפים תשתית צבאית בלבנון. במקביל, התקבלו דיווחים על ירי לעבר כוחות צה"ל בגבול לבנון. כוחות צה"ל מגיבים בירי.

עקב ההתחממות בגזרה הצפונית צה"ל החליט לאסור על כניסת אזרחים למרחב של 4 קילומטרים מגבול הצפון. בהודעה נכתב: "צה"ל מבהיר כי כניסה למרחב אסורה בהחלט ומבקש מהציבור לגלות עירנות ולא להיכנס למרחב. אזרחים השוהים בגבול הצפון במרחק של עד שני קילומטר נדרשים להיות צמודים למרחב מוגן". בנוסף, קווי תחבורה ציבורית ביישובים צמודי הגדר בוטלו עד להודעה חדשה ועשרות אלפי תושבים מהצפון התפנו מבתיהם.