במועצה המקומית נערכים: 200 רובי סער משופרים נרכשו לכיתת הכוננות

ראש מועצת שומרון יוסי דגן חתם על עיסקת נשק לרכישת מאות רובי סער משופרים לתגבור כיתות הכוננות בישובי המועצה, בעזרת תרומות של מיליונים שגייס מידידי השומרון בחו"ל. דגן אמר בחתימת עיסקת הנשק: "כולנו יחד אגרוף ברזל!  מתגברים את כיתות הכוננות, נעמוד יחד ונגן על השומרון וכל מדינת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/10/23 10:16 כז בתשרי התשפד

במועצה המקומית נערכים: 200 רובי סער משופרים נרכשו לכיתת הכוננות
יוסי דגן והנשקים שנרכשו לשומרון, צילום: דוברות מועצת שומרון

לאחר בליץ שקיים ראש מועצת שומרון בשלושת הימים האחרונים בין ידידי השומרון בחו"ל, ולאחר מיפוי הצרכים בישובים ובתיאום עם צה"ל וכוחות הבטחון, חתם היום (ה') ראש המועצה אזורית שומרון יוסי דגן על עסקה לרכישת מאות כלי נשק ארוכים מסוג "ערד" (m16 דגם A4 משופר) , נשק מובחר המשמש את הימ"מ ויחידות העלית בצה"ל. 200 רובי הסער הראשונים נרכשו מחברת IWI (תע"ש לשעבר) ובימים הקרובים ירכשו עוד כלי נשק ואמצעי לחימה ומיגון.

תורמים מניו יורק, מיאמי, קנדה ופריז

בעקבות המלחמה, בשלושת הימים האחרונים קיים דגן בליץ שיחות טלפון אישיות ושיחות זום קבוצתיות עם חוגי הידידים שבנה בשנים האחרונות, על מנת לגייסם לתרום לרכישת נשק וציוד לחימה ומיגון לישובי השומרון. ידידי השומרון ברחבי העולם פתחו את ליבם ואת כיסם, והבטיחו כי יתרמו לפרוייקט תגבור הבטחון בישובי השומרון, בסך מיליוני שקלים. בין השאר תרמו לרכישת הנשק ואמצעי הלחימה, ידידי השומרון מניו יורק, מיאמי, קנדה ופריז, וכן קואליציית "אחים לעורף" של הציבור החרדי.

המועצה האזורית שומרון יכולה לרכוש נשק בשל היותה "מפעל ראוי" כמו כלל הרשויות בארץ. במקביל לגיוס התרומות מחו"ל המועצה פעלה חקבל אישור חריג מהמשרד לביטחון לאומי לרכישת הכמות הגדולה הזו של רובים והשר לביטחןן לאומי איתמר בן גביר נרתם לזרז את האישורים, כדי שעסקת רכישת הנשק תוכל לצאת לפועל באופן דחוף.

צילום: דוברות מועצת שומרון

"הרובים יגיעו באופן מיידי לכיתות הכוננות"

יוסי דגן הסביר: "הרובים יגיעו באופן מיידי לכיתות הכוננות, והפעלתם תהיה בתיאום מלא ובהנחיית צה''ל, יחד עם רכזי הישובים ואגף הביטחון במועצה האזורית שומרון, למען הגנה על ביטחון אזרחי השומרון וכלל מדינת ישראל".

לדבריו, "אנחנו במלחמה. אני מבקש לשלוח תנחומים לכל משפחות הנופלים ברחבי הארץ ובכללם הלוחמים היקרים והקצינים מהשומרון, יחד עם כל אזרחי ישראל שנפגעו מהמתקפה הברברית הזאת. יש לנו משימה, ואנחנו נעמוד ביחד ונגן על השומרון ועל כל מדינת ישראל כי עם אחד אנחנו".