מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

גלנט: "עזה לא תחזור להיות מה שהייתה, שחררתי את כל המעצורים"

שר הביטחון יואב גלנט התייחס בתום ביקור שערך בבמחנה רעים למתקפת הפתע של החמאס ואמר ללוחמים: "אתם ראיתם בעיניים מול מה אנחנו נלחמים, מול חיות אדם, דעא"ש של עזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/10/23 19:30 כה בתשרי התשפד

גלנט: "עזה לא תחזור להיות מה שהייתה, שחררתי את כל המעצורים"
"שחררתי את כל המעצורים", גלנט, צילום: אלעד מלכה

שר הביטחון יואב גלנט, סייר היום (ד') במפקדת אוגדת עזה במחנה רעים, וקיים הערכת מצב עם מנכ"ל משרד הביטחון, מפקד פיקוד הדרום, מפקד האוגדה, ומפקדי החטיבות המפקדים על הכוחות בשטח. בהמשך, שר הביטחון הגיע לקיבוץ בארי, סייר בין הבתים ובסמוך לחדר האוכל של הקיבוץ, נפגש עם לוחמי שלדג, צנחנים ויחידות נוספות שלחמו בגזרה ושיבח אותם על פעולתם.

גלנט: ראיתם מול מה אנחנו נלחמים - דעא"ש של עזה

במהלך הביקור באוגדת עזה אמר השר גלנט בשיחה עם לוחמים: "לחמתם באומץ רב ופעלתם ברוח צה"ל בדיוק כפי שצריך לפעול". עוד הוסיף: "עמדתם בגבורה בקו הראשון, פגעתם במחבלים רבים והצלתם חיים. אתם ראיתם בעיניים מול מה אנחנו נלחמים, מול חיות אדם, דעא"ש של עזה".

"עזה לא תחזור להיות מה שהייתה"

עוד אמר גלנט: "בזכות הפעולה ההרואית שלכם במשימת הגנה, תהיה לכם את הזכות לשנות כאן את המציאות. אתם ראיתם את המחירים, ואתם תזכו לראות את המהפך. החמאס רצה שינוי בעזה, זה ישתנה ב-180 מעלות ממה שחשב. הם יצטערו על הרגע הזה – עזה לא תחזור להיות מה שהייתה".

גלנט בשיחה עם הלוחמים

גלנט בשיחה עם הלוחמים צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון הבהיר: "אני ראיתי הרבה לוחמים ואני מבין מה עבר עליכם. כלוחם שראה חברים שנופלים בקרב אני מבין את העצב, את הכעס. לא יהיה מצב שילדים ישראלים נרצחים בשדות והחמאס ימשיך להתקיים, שחררתי את כל המעצורים, הורגים את כל מי שנלחם בנו, משתמשים בכל האמצעים".

"מה שראינו ביישובים היה טבח"

"מי שבא כדי לערוף ראשים, לרצוח נשים, ניצולי שואה, אנחנו נחסל אותו בשיא הכוח וללא פשרות. מה שראינו ביישובים היה טבח, בקרבות, אתם ניצחתם. אנחנו סומכים עליכם ובזכות צה"ל מדינת ישראל מתקיימת. אנחנו נחזור לכאן, לבארי, בעוד כמה חודשים, והמצב יהיה אחרת. אנחנו ניישב את הקיבוץ עד המטר האחרון, ומה שהיה בעזה לא יהיה".

גלנט בהערכת מצב

גלנט בהערכת מצב צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון