מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מכה כפולה: שני בכירי חמאס חוסלו בעזה

צה"ל חשף כי שניים מבעלי התפקידים הבכירים ביותר בארגון הטרור חמאס חוסלו הלילה בתקיפת חיל האוויר ברצועת עזה: שר הכלכלה של ארגון הטרור וראש משרד היחסים הלאומיים של חמאס

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/10/23 16:25 כה בתשרי התשפד

מכה כפולה: שני בכירי חמאס חוסלו בעזה
תקיפות חיל האוויר בעזה, מלחמת חרבות ברזל, צילום: Atia Mohammed/Flash90

שני חיסולים משמעותיים: צה"ל חיסל הלילה שני בכירים בארגון הטרור חמאס - את אחד מבכירי הלשכה המדינית של חמאס, המשמש כראש משרד היחסים הלאומיים של הארגון, וכן את שר הכלכלה של ארגון הטרור.

כלי טיס של צה"ל חיסל הלילה גם את זכריא אבו מעמר, אחד מבכירי הלשכה המדינית של ארגון הטרור חמאס, וראש משרד היחסים הלאומיים בלשכת המדיניות של ארגון הטרור חמאס ברצועה, בתפקידו היה אחראי על קבלת החלטות ברצועה, תפעול קשרי הפנים ותיאום בין הארגונים ברצועה.

ידוע כמקורב ליחיא סינוואר וכחלק מתפקידו פעל רבות על מנת להסית

אבו מעמר היה ידוע כמקורב ליחיא סינוואר וכחלק מתפקידו פעל רבות על מנת להסית ולפעול כנגד ריבונות מדינת ישראל ולסכן את תושביה. בנוסף, כחלק מתפקידו היה שייך לפורום הבכיר בארגון ובכך היה מעורב בקבלת ההחלטות של הארגון ותכנון מיתווים ופעולות רבות נגד ביטחון מדינת ישראל. מצורפת אינפוגרפיקה בנושא חיסול שני הבכירים של ארגון הטרור חמאס.

זכריא אבו מעמר

זכריא אבו מעמר צילום: דובר צה"ל

בצה"ל חשפו גם כי כלי טיס של צה"ל חיסל הלילה את ג'ואד אבו שמאלה, שר הכלכלה של ארגון הטרור חמאס. כחלק מתפקידו ניהל את הכספים בארגון וייעד את הכספים למימון והכוונת טרור בפנים הרצועה ומחוצה לה. החזיק בעבר בתפקידים ביטחוניים בארגון הטרור וכחלק מתפקידו הוביל מספר פעולות שמטרתן לפגוע באזרחים במדינת ישראל.

ג

ג'ואד אבו שמאלה צילום: דובר צה"ל