פשיטת צה"ל בג'נין: מחבלים נהרגו בחילופי אש, רכב צבאי עלה על מטען

לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו במחנה הפליטים ג'נין: במהלך הפעילות התפתחו חילופי אש, צה"ל תקף באמצעות רחפן מסוג "מעוז" | כלי רכב צבאי עלה על מטען

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/09/23 22:57 ד בתשרי התשפד

פשיטת צה"ל בג'נין: מחבלים נהרגו בחילופי אש, רכב צבאי עלה על מטען
למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90

צה"ל פשט הלילה (ג') על מחנה הפליטים ג'נין: חילופי אש התפתחו הערב בפעילות משותפת של לוחמי יחידת דובדבן, סיירת גולני ומג"ב, למעצר מבוקשים במחנה הפליטים ג'נין שבחטיבת מנשה. במהלך חילופי האש עם מחבלים חמושים, זוהו פגיעות. בנוסף בוצע שימוש ברחפן מסוג "מעוז" אשר פגע במחבלים נוספים שסיכנו את הלוחמים. על פי דיווחים פלשתינים, כ-30 מחבלים נפגעו מאש צה"ל, ועוד שלושה מחבלים חמושים נהרגו.

כלי רכב צבאי עלה על מטען

דובר צה"ל עדכן כי בעת היציאה מהעיר ג'נין, עלה כלי רכב צבאי על מטען. כוחות צה"ל פעלו לחילוץ כלי הרכב, ובמהלך החילוץ חמושים ירו לעבר הכוחות, וזוהו פגיעות בכלי החילוץ. אין נפגעים לכוחותינו. במקביל, במהלך פעילות יזומה של לוחמי צה"ל בעיר טול כרם שבמרחב החטיבה, נעצר מבוקש, המזוהה עם הג'יהד האיסלאמי, והועבר להמשך טיפול כוחות הביטחון.

מוקדם יותר, בגדר הגבול עם עזה נרשמו התפרעויות אלימות של כ- 200 פלשתינים, שעל פי דיווחים שונים הפעילו מטעני חבלה, הבעירו צמיגים, הדליקו אבוקות ואף פרצו גדר. במקביל, משרד הבריאות הפלשתיני מדווח על הרוג בן 25, ועל תשעה פצועים נוספים.

התפרעויות סמוך לגבול עזה, היום

התפרעויות סמוך לגבול עזה, היום צילום: Atia Mohammed/Flash90

"ראש הממשלה בנימין נתניהו מתעדכן באופן שוטף על האירועים הביטחוניים"

מטעם שר הביטחון גלנט נמסר: "שר הביטחון יואב גלנט עומד בקשר שוטף עם הרמטכ"ל וראש השב"כ, ומעודכן בפרטי הפעילות המבצעית המתבצעת בשעה זו בג'נין. שר הביטחון מגבה את הכוחות בהפעלת כל האמצעים הנדרשים לסיכול הטרור". מלשכת ראש הממשלה נתניהו, ששוהה בביקור מדיני בארה"ב, נמסר: "ראש הממשלה בנימין נתניהו מתעדכן באופן שוטף על האירועים הביטחוניים בג׳נין ובגבול רצועת עזה.