2 פצועים קל בפיגוע ירי בציר 60: "בנס לא מוציאים מפה שתי גופות"

מחבלים ירו לעבר רכב בכביש 60 סמוך לחווארה | חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי לשני פצועים כבני 30, בהכרה מלאה, עם פציעות מרסיסי זכוכיות

אורי מוק אורי מוק, חדשות כיפה 12/09/23 23:09 כו באלול התשפג | עודכן בתאריך 12/09/23 23:16

2 פצועים קל בפיגוע ירי בציר 60: "בנס לא מוציאים מפה שתי גופות"
זירת הפיגוע, צומת הביתות, צילום: מועצה אזורית שומרון

פיגוע ירי סמוך לחווארה: שני בני אדם נפצעו קל מירי לעבר כבם בצומת ביתות הסמוכה לחווארה. השניים נפצעו בראשם כתוצאה מפגיעת רסיסי זכוכיות, ולא מהירי עצמו. בשעה 20:17 דווח על פיגוע הירי וחובשים ופראמדיקים של מד"א בשיתוף כוח רפואה של צה"ל שהוזעקו למקום, העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים בלינסון את שני הפצועים כבני 30.

השניים במצב קל כשהם בהכרה מלאה, וסובלים מפציעות קלות בראשם כתוצאה משברי זכוכיות. צה"ל סגר את הכבישים באזור וחסם את הצירים, כשעל פי ההערכות החשודים ביצעו את הירי מצד הכביש ולא מרכב חולף. כוחות צה"ל פתחו במרדף אחר המחבלים.

https://youtube.com/shorts/j56evIufiKI

תיעוד מזירת הפיגוע סמוך לחווארה צילום: תיעוד מבצעי מד"א

"בדרך נס לא נפגעו ישירות מהירי"

חובש רפואת חירום במד"א עזרא פולק סיפר: "הגענו במהירות למקום וראינו רכב עם פגיעות ירי. שני הפצועים ישבו בתוך הרכב כשהם סובלים מפציעות כתוצאה מרסיסי זכוכית בראשם ובדרך נס לא נפגעו ישירות מהירי". עוד תיאר: "הענקנו להם טיפול רפואי הכולל עצירת דימומים. הכנסנו אותם לניידת טיפול נמרץ ובסיוע כח רפואה של צה"ל פינינו אותם לבית החולים תוך המשך מתן טיפול רפואי כששניהם בהכרה מלאה".

זירת הפיגוע בציר 60, סמוך לחווארה

זירת הפיגוע בציר 60, סמוך לחווארה, צילום: תיעוד מבצעי מד"א

יוסי דגן: "בנס אנחנו לא מוציאים מפה שתי גופות"

ראש מועצת שומרון יוסי דגן היה בזירת הפיגוע כשהיה בדרכו לאירוע בגב ההר והשתתף בטיפול בפצועים יחד עם צוותי הרפואה של המועצה האזורית שומרון. דגן הפנה אצבע מאשימה לממשלה ואמר: "הגעתי לכאן ממש ברגע התרחשות הפיגוע, היה כאן נס גדול", עוד אמר: "אני עומד כאן ואני אומר לראש הממשלה אני אומר לשר הביטחון ואני אומר לכל השרים זו האחריות שלכם, זה בידיים שלכם אתם אחראים על זה שיהודים נורים כאן שוב ושוב במרכז מדינת ישראל".

דגן המשיך ואמר: "תסתכלו על הרכב הזה, בנס אנחנו לא מוציאים מפה שתי גופות אלא שני יהודים שבדרך לבית החולים, פצועים מירי, אני דורש מכם תתעשתו כבר. תושבי השומרון, לא ילכו כצאן לטבח".