ביוזמת משרד האוצר: איחוד הרבנות והמשרד לשירותי דת

לפי כוונת משרדו של השר כחלון, לשני הגופים שמספקים שירותי דת לאזרחים יהיה מטה אחד. מטרת היוזמה: חיסכון כספי ושיפור איכות השירות

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/01/18 10:38 כא בטבת התשעח

ביוזמת משרד האוצר: איחוד הרבנות והמשרד לשירותי דת
יתאחדו עם המשרד של השר אזולאי?. הרבנים הראשיים, צילום: דוברות הרבנות הראשית

שר האוצר משה כחלון פועל לאיחוד הרבנות הראשית והמשרד לשירותי דת, זאת כדי לחסוך בעלויות התקציביות של שני הגופים.

לפי היוזמה, שפורסמה היום (שני) ב'כיכר השבת', במסגרת חוק ההסדרים השנתי של משרד האוצר ינסו אנשי המשרד לבצע את האיחוד גם במטרה לשפר את איכות השירות לציבור.

במידה והנושא יאושר ויצא אל הפועל, בגוף המאוחד יכהנו מנכ"ל, יועץ משפטי וחשב אחד בכל תפקיד ולא שניים. על פי ההערכות איחוד כזה יחסוך 4 מיליון שקלים שיורדו מתקציב המשרד לשירותי דת שבראשו עומד השר דוד אזולאי.

בתנועת נאמני תורה ועבודה בירכו על הפרסום ואמרו כי "דו"ח מבקר המדינה האחרון על מערך הכשרות כבר התריע על חוסר התיאום בין המשרד לשירותי דת והרבנות גורם להרבה מהכשלים המבניים של מערך הכשרות בישראל".

לדבריהם, "אין ספק שאיחוד המשרד עם הרבנות מייתר הרבה מהסכסוכים הפנימיים המיותרים ויקדם את הפיכת הרבנות לרגולטור בתחום הכשרות, דבר שחייב לקרות על מנת לקדם תחרות ושיפור איכות הכשרות בישראל. אנו מביעים תמיכה מפורשת בצעד זה של שר האוצר משה כחלון ומחזקים את ידיו לבל יוותר על תיקון חשוב שכזה, לצד הוספת יצירת התחרות בשוק הכשרות כפי הצעתנו".