הסכם ההסדרה: "מתן כופר ושוחד לחמאס, כניעה לטרור"

לאה ושמחה גולדין, ובנם צור, מוחים על הסכם ההסדרה עם חמאס, הצפוי להיות מובא לקבינט, ודורשים מראש הממשלה לקיים את התחייבויותיו כלפיהם, ולפעול להשבת בנם הדר והישראלים הנוספים המוחזקים בידי חמאס

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 29/12/19 08:45 א בטבת התשפ

הסכם ההסדרה: "מתן כופר ושוחד לחמאס, כניעה לטרור"
לאה ושמחה גולדין, הוריו של הדר, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

לקראת הדיון שצפוי להתקיים היום (א') בקבינט המדיני-בטחוני, בנושא ההסדרה הצפויה עם חמאס, תוקפים לאה ושמחה גולדין, הוריו של סגן הדר גולדין, שנפל במבצע צוק איתן, וגופתו מוחזקת בידי חמאס, את ראש הממשלה, ודורשים ממנו לא להסכים להסדרה עם ארגון הטרור, עד להתחייבות כי הישראלים המוחזקים בידיו יוחזרו.
לדברי בני הזוג גולדין, "נתניהו התחייב ציבורית ואישית שלא תהיה הסדרה ללא השבת הבנים. אנחנו מצפים ממנו שיעמוד בהתחייבויותיו ששמענו בפעם האחרונה לפני חודש וחצי".

עוד הם מוסיפים: "בשביל שקט מזויף, הקבינט יחליט היום למכור את ערכי צה"ל ומדינת ישראל. ההסדרה כבר התחילה וישראל לא גבתה שום דבר מחמאס תמורתה. בעזה יש השקעות של מיליארדים, שדרוג של תשתיות המים, החשמל והביוב ובנוסף מוקמים בתי חולים ומפעלים. ממשלת ישראל החליטה לתת פרסים ומתנות לחמאס בלי לדרוש תמורתם דבר".

הדר גולדין הי"ד

הדר גולדין הי"דצילום: באדיבות משפחת גולדין

"אין עוד מדינה בעולם שהיתה מוכנה להעביר מאות מיליונים של דולרים לעזה, לעודד ולתמוך בפרוייקטים של מיליארדים ולהמשיך לעמוד מנגד, כשחמאס מחזיק בידיו שני חיילים ושני אזרחים". אמרו ההורים.

אחיו של הדר, צור גולדין, אמר ב'כאן' כי ההסכם המסתמן הוא "מתן כופר ושוחד לראשי חמאס, כניעה לטרור, והפקרת חללי צה"ל ותושבי הדרום". לדבריו, "ברור לנו שהדר אינו חלק מההסדר הזה. נתניהו אמר בפומבי שכל הסדרה תלווה בהשבת הבנים כצעד בונה אמון. חמאס מגדיר לנו את השפה ואנחנו מתנהלים לפיו. אנחנו לא יכולים לטמון את ראשנו בחול".

לדברי צור גולדין, "לישראל לא יוצא שום דבר מההסדרה מלבד שקט זמני ביותר. אנחנו יודעים בדיוק לאן ההסדרה הזאת הולכת ואנחנו לא רוצים להוליך את הציבור שולל".