ההסלמה נמשכת: נקבע מותם של שניים מהפצועים באשקלון

מטחים כבדים של רקטות אל עבר ישראל בדקות האחרונות. כולל ירי לרחובות, יישובי גדרות ובאר שבע. מוקדם יותר תקף צה"ל מבנה בו שהו מחבלי הג'יהאד האסלאמי. פצוע קשה ופצוע בינוני מאושפזים בבית החולים ברזילי

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/05/19 13:05 ל בניסן התשעט

ההסלמה נמשכת: נקבע מותם של שניים מהפצועים באשקלון
הרס כתוצאה מפגיעת רקטה באשקלון, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

טווח הירי מתרחב. לאחר מספר שעות של שקט הבוקר, חודש בשעות האחרונות ירי הרקטות והטילים לעבר ישראל מרצועת עזה. סביב השעה 13:00 נורו מטחים כבדים אל יישובי עוטף עזה, שדרות, אשקלון, וכן אל אזור יבנה ורחובות ובאר שבע. אזעקות נשמעו גם ברהט.

באשקלון דווח על מספר נפגעים מפגיע ישירה של רקטה במפעל באזור התעשייה של העיר. ממד"א נמסר כי חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח ברזילי 3 פצועים מרסיסים, בהם גבר כבן 40 וצעיר כבן 22 במצב קשה עם פגיעה רב מערכתית ו- 1 בינוני כבן 50 עם פציעות בפלג גופו העליון ובגפיים. נקבע מותם של שניים מהפצועים. בבית החולים ברזילי מאושפזים שני פצועים נוספים. אחד באורח קשה והשני באורח בינוני. 

חובש בכיר במד"א ישראל לוגסי סיפר: "כשהגענו למקום הבחנו בהרס רב, ראינו 3 גברים שוכבים מחוץ למפעל. צעיר כבן 22 שכב כשהוא מחוסר הכרה וסבל מפצעי רסיסים בכל חלקי הגוף, בסמוך אליו שכב גבר כבן 40 גם הוא מחוסר הכרה עם פציעות מרסיסים בגופו ופצוע שלישי התהלך במקום כשהוא בהכרה מלאה וסובל מפציעה מדממת בגב. הענקנו לפצועים טיפול רפואי מציל חיים בשטח ופינינו אותם תוך המשך טיפול בדחיפות לחדר הטראומה בבי"ח כשמצבו של הצעיר בן ה 22 אנוש, הגבר בן 40 קשה והגבר כבן 50 בינוני."

מוקדם יותר מסר דובר צה"ל כי כלי טיס של צה״ל תקף מספר פעילי טרור של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי ששהו במחסן אמצעי לחימה בדרום רצועת עזה. חיל האוויר תוקף כל העת יעדים ברצועה.

הלוויתו של משה אגדי הי"ד, שנהרג מפגיעת רקטה, תתקיים אחר הצהריים באשקלון. בעירייה הודיעו כי בעקבות הנחיות החירום של פיקוד העורף, האוסרות על התכנסות של מעל 300 איש, הציבור מתבקש לא להגיע ללוויה.