המחדל הותר לפרסום הפרשה הביטחונית נחשפת: מחבל חצה את גבול לבנון, ביצע פיגוע וחוסל

הותר לפרסום כי כוחות הביטחון חיסלו את המחבל שביצע את הפיגוע סמוך לצומת מגידו בתחילת השבוע | לאחר הפיגוע המחבל שחצה את הגבול עצר רכב וביקש מהנהג להסיעו צפונה. במסגרת החקירה נבחנת מעורבות חיזבאללה | שר הביטחון: "סיכול שמנע פיגועים נוספים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 15/03/23 17:58 כב באדר התשפג

הפרשה הביטחונית נחשפת: מחבל חצה את גבול לבנון, ביצע פיגוע וחוסל
הערכת מצב, השבוע | , צילום: דובר צה"ל

יומיים חלפו מאז מאז פיצוץ מטען החבלה בשעות הבוקר של יום שני בכביש 65 סמוך לצומת מגידו. כבר ביום שני הוטל איפול על הנושא שהטריד את תושבי המדינה ובפרט את תושבי הצפון. הערב (ד') הוסר האיפול והותר לפרסום כי כוחות הביטחון נטרלו את המחבל שביצע פיגוע בסמוך לצומת מגידו.

נבחנת מעורבותו של ארגון הטרור חיזבאללה

בשעות שמאז הפיצוץ, כוחות הביטחון פעלו לאיתור החשודים בהנחת המטען. במהלך הסריקות וחסימות הצירים, נעצר כלי רכב באזור מושב יערה בכביש 899. במהלך מעצר הרכב, המחבל החמוש היווה סכנה לכוחות שב"כ וימ"מ אשר נטרלו וחיסלו אותו. ברשות המחבל נמצאו אמצעי לחימה, חגורת נפץ מוכנה להפעלה וכן פריטים נוספים. ההערכה היא כי נטרול המחבל סיכל פיגוע נוסף. 

בהודעה משותפת לדובר צה"ל, דוברות שב"כ ודוברות משטרת ישראל נכתב כי מתחקור ראשוני עולה שהמחבל, ככל הנראה, חצה מוקדם יותר השבוע את הגבול משטח לבנון לישראל. עוד עלה כי לאחר הפיגוע בסמוך לצומת מגידו, עצר המחבל רכב וביקש מהנהג להסיעו צפונה. עוד נכתב כי הפיגוע מצוי תחת חקירה רחבה במסגרתה נבחנת גם מעורבותו של ארגון הטרור חיזבאללה.

מפקד עוצבת הגליל שי קלפר ומפקד פיקוד הצפון אורי גורדין בשטח |

מפקד עוצבת הגליל שי קלפר ומפקד פיקוד הצפון אורי גורדין בשטח | צילום: דו"צ

גלנט: "ממשיכים לנקוט בכל הצעדים הנדרשים לשמירת שגרת החיים האזרחית"

שר הביטחון יואב גלנט ברך את כוחות הביטחון על חיסול המחבל: "הצלחה זו היא תוצאה של פעילות נחושה, משולבת ומהירה של כוחות צה"ל, שב"כ וימ"מ".

גלנט עדכן כי במערכת הביטחון "ממשיכים במאמצים המבצעיים והמודיעיניים, בשילוב בין-ארגוני, בהמשך לפיגוע המסוכן ולסיכול המוצלח, שמנע פיגועים נוספים. במהלך הימים האחרונים קיימתי הערכות מצב בנוגע לפיגוע בהשתתפות מפקדי צה"ל וראשי גופי הביטחון. אנו ממשיכים לנקוט בכל הצעדים הנדרשים לשמירת שגרת החיים האזרחית ולמיצוי חקירת האירוע על כלל היבטיו"

נזכיר כי במהלך יום שני ובמשך שעות ארוכות הכבישים באזור צומת מגידו היו חסומים לתנועה בשל סריקות מחשש להימצאות מטעני חבלה נוספים או נוכחות של מעורבים בהנחת חומר הנפץ בשולי כביש 65. שרף א-דין בן ה-21 מהכפר סאלם נפצע קשה באירוע. נציין כי בתום הסריקות באזור לא אותרו מטענים נוספים.