טהרן גרסת המציאות: לראשונה שתי נשים בראש מערך המודיעין במוסד

לראשונה בתולדות המוסד: 2 נשים מכהנות בתפקידי מפתח בכירים - ראש מערכת איראן וראש מנהלת המודיעין | "נשים רבות מאוד משרתות בכל התפקידים המבצעיים, כלוחמות וכמפעילות סוכנים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/08/22 11:10 כא באב התשפב

טהרן גרסת המציאות: לראשונה שתי נשים בראש מערך המודיעין במוסד
א', צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים מפרסם היום את דבר כניסתה לתפקיד של א', ראש מנהלת המודיעין בארגון (מקבילה לראש אמ"ן). לראשונה בתולדות המוסד מכהנת אישה בתפקיד בכיר ברמה הזאת.

א' אחראית על המודיעין בכל מבצעי המוסד

א' צמחה בשורות המוסד ומשרתת בליבת העשייה המודיעינית כ-20 שנים. בפועל, ראש מנהלת המודיעין מופקדת על גיבוש תמונת המודיעין האסטרטגית ברמה הלאומית בשורת נושאים, ובהם: הגרעין האיראני, טרור עולמי ונורמליזציה עם העולם הערבי. כמו כן, היא אחראית על המודיעין בכל מבצעי המוסד ומנהלת מאות רבות של עובדים במקצועות האיסוף, הניתוח והמחקר המודיעיני.

המודיעין במוסד, המנוהל כיום באופן חסר תקדים על ידי שתי נשים, א' וסגניתה ה', נחשב כאחד מעוגני הליבה ומנועי הצמיחה של הארגון. א' שמונתה לאחרונה, מצטרפת לק', אשר מכהנת כראש מערכת איראן, זירת העיסוק המרכזית של הארגון. 

ראש מערכת איראן אחראית על האסטרטגיה של המוסד בהתמודדות עם האיום האיראני על כל צורותיו ואחראית על הובלת המערכה השילובית של מבצעים, טכנולוגיה ומודיעין במוסד יחד עם צה"ל ועם כל זרועות הביטחון.  ק', שצמחה אף היא מהעשייה המודיעינית, מכהנת כיום באחד התפקידים הבכירים, המשמעותיים והמשפיעים ביותר במוסד.

"לוחמות וכמפעילות סוכנים"

ראש המוסד דוד ברנע הדגיש כי: "מרגע הכניסה בשערי הארגון קיים שוויון מלא בין נשים לגברים. נשים רבות מאוד משרתות בכל התפקידים המבצעיים, כלוחמות וכמפעילות סוכנים ומשתלבות בליבת העשייה המבצעית והמודיעינית בכישרון, במקצועיות ובתושיה. הדלת להתקדמות עד לדרגי הפיקוד הבכירים ביותר פתוחה לנשים ולגברים כאחד, על פי התאמתם וכישוריהם". עוד ברנע ציין כי, "חשוב למוסד כגוף ביטחוני, העומד בחוד החנית של העשייה למען ביטחון המדינה, להעביר מסר לנשים על מרחב האפשרויות הבלתי מוגבל הפתוח בפניהן בארגון, ולהוות דוגמא לארגונים ביטחוניים אחרים בכל הקשור בשילוב נשים בתפקידי מפתח".