מתקפלים? ישראל במסר פייסני: "אין לנו עניין להסלים"

שעות ספורות אחרי הירי לעבר הצפון בצה"ל מעוניינים בסיום האירוע הבטחוני החריג ומסבירים: "חיזבאללה ירה בכוונה לשטחים פתוחים, אל תבטלו את הצימר"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 06/08/21 13:15 כח באב התשפא

ישראל במסר פייסני: "אין לנו עניין להסלים"
הערכת מצב בקרייה, צילום: תקשורת שר הביטחון

חיזבאללה שיגר ‏למעלה מעשר רקטות לעבר ישראל משטח לבנון, רובם יורטו והיתר נחתו בשטחים פתוחים, צה"ל השיב באש תותחיםאבל למרות האירוע החריג מעוניינים בסיום ההסלמה ולא להגיב בצורה משמעותית.

בהודעה רשמית של דובר צה"ל הסבירו את ההחלטה ואמרו כי חיזבאללה לא התכוון לפגוע באזרחים. בהודעה נכתב כי: "חיזבאללה ירה הבוקר 19 רקטות, בכוונה לשטחים פתוחים; 10 יורטו. אין לנו עניין להסלים או להיגרר למלחמה. נכון לעכשיו: שגרה מלאה בצפון ללא הגבלות". דובר צה"ל הוסיף: "אזרחי ישראל שבאו לצפון אל תבטלו את הצימר ואל תבטלו את התור לאבובים. אנחנו ערוכים בכוננות מלאה. השגרה מלאה".

Hezbollah launches rocket fire in response to Israeli air raids - YouTube
(תיעוד הירי).

‏אלוף פיקוד צפון, אלוף אמיר ברעם אמר לראשי רשויות בצפון כי: "הירי של חיזבאללה כוון להר דב. לא התכוון לירות לעבר ישובים. האזעקות הופעלו בגלל המיירטים של כיפת ברזל. לכן התושבים מונחים לשמור על שיגרה".

שר הביטחון בני גנץ קיים הערכת מצב בקריה בעקבות הירי לצפון ותגובת צה"ל הבוקר, בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, ראש אמ"ץ אלוף עודד בסיוק וראש אמ"ן אלוף תמיר הימן, לצורך גיבוש פעולות מערכת הביטחון. גנץ עמד על חשיבות הקשר הצמוד עם העורף והעברת דיווחים שוטפים כפי שנעשה עד כה. הירי תפס את שר הביטחון בזמן שהוא התראיין לחדשות 12 והוא מיהר לנסוע לקרייה.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' כתב בתגובה לירי כי: "הממשלה תקבל מאיתנו כל גיבוי שהיא תידרש לשינוי המשוואה, ללא שום חשבון פוליטי. ביטחון ישראל מעל הכל. אני מבקש לחזק את תושבי הצפון על עמידתם האיתנה ובטוח שהם יעניקו גיבוי לממשלה ולצה"ל לפעולה כאמור.‏לא עוד "כללי משחק". אלא פגיעה קשה בתשתית הצבאית והאזרחית של הארגון ושל מדינת לבנון".