רדיפה פוליטית? נחסמו חשבונות וואטספ של חברי עוצמה יהודית

חשבונות הווטסאפ של בנצי גופשטיין ורעייתו של איתמר בן גביר, יחד עם עוד כ-30 אנשים הושעו לצמיתות על ידי פייסבוק, ללא התראה וללא הסבר. "היום זה אני, מחר זה יכול להיות כל ח"כ אחר", אמר בן גביר

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 24/05/21 21:00 יג בסיון התשפא

רדיפה פוליטית? נחסמו חשבונות וואטספ של חברי עוצמה יהודית
איתמר בן גביר, צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

האם בישראל ישנה רדיפה פוליטית? הערב (ב') נודע כי כ-30 חשבונות וואטספ של חברי עוצמה יהודית, בהם בנצי גופשטייין, יו"ר להבה, ואיילה בן גביר, אישתו של חבר הכנסת מהציונות הדתית. החסימות התבצעו ללא כל התראה או הסבר מנמק לפעולה הקיצונית.

במכתב בו תיאר את החסימות, ציין חבר הכנסת בן גביר כי בשל החסימה, עבודתה של רעייתו שעובדת כמורה נפגעה קשות וכך גם היכולת לשמור על קשר רציף עם תלמידותיה וחברותיה לצוות ההוראה. 

"מבירורים שעשיתי הדברים חמורים שבעתיים", אמר חבר הכנסת, "מדובר בהתנכלות על רקע פוליטי. אשת חבר כנסת נחסמת כי יש גורמים שרוצים להשתיק את חבר הכנסת". בן גביר פנה למשרד התקשורת וביקש: "להגיב בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים ולפעול באופן מידי בנושא".

"היום זה אני", הבהיר בן גביר, "מחר זה יכול להיות כל ח"כ אחר אשר עמדותיו אינן לרוחן של אותם גורמים ברשת, או גורמים חיצוניים שהשפיעו על אותה רשת".

אנשי עוצמה יהודית שחשבונותיהם נחסמו, מתכוונים להגיש תביעה נגד פייסבוק שמפעילה את רשת הוואטספ. עו"ד איריס אדרי המייצגת אותם מסרה: "בכוונתנו להגיש תביעה כנגד חסימת מרשיי מהשימוש בוואטסאפ. מדובר באקט כוחני, חד צדדי, פוגעני ומפלה שננקט ללא שום התראה כנגד אזרחים מן השורה, ללא שום סיבה נראית לעין או צידוק כלשהו. חסימת מרשיי מהאפשרות לעשות שימוש בוואטסאפ הינה ניצול כוח לרעה על ידי תאגיד עצום, תוך פגיעה בזכויותיהם וגרימת נזק מתמשך, ובעיקר תוך הפלייתם לרעה באופן בוטה".

מארגון להב"ה נמסר: "סתימת הפיות הגיעה גם לוואטסאפ. במשך שנים ענקיות הטכנולוגיה והרשתות החברתיות מנסות להשתיק ולחסום פעילי ימין. זה קורה בפייסבוק, ביוטיוב, בטיקטוק. אבל עכשיו, נחצה קו אדום נוסף. הם החלו גם לחדור לפרטיות שלנו. אנחנו לא שותקים – ויוצאים למאבק!, בימים אלו אנו מגבשים תביעת ענק נגד ווטסאפ. התביעה הזו מוגשת למעשה בשם כל אחד ואחד מאיתנו, שעלול להיות הבא בתור שינסו לסתום לו את הפה. אנחנו קוראים לכם להיות שותפים ולתרום למען המאבק החשוב והצודק הזה. כי היום זה אנחנו – מחר זה אתם".

במשרד המשפטים אומרים כי הם לא עומדים מאחורי הפנייה שהובילה לחסימה. 

מפייסבוק נמסר: "אנחנו משהים חשבונות שלא מצייתים למדיניות שלנו על מנת שלא למנוע פגיעה בהתאם למדיניות שלנו או לחוק המקומי".