גלעד ארדן שלח מכתב חריף למועצת הביטחון של האו"ם בעקבות התקפת חיזבאללה

שגריר ישראל באו"ם דרש כי מועצת הביטחון תנקוט צעדים מידיים מול ממשלת לבנון ויוניפי"ל, בעקבות הירי של חיזבאללה לעבר כוחות צה"ל. ארדן: "התעצמות חיזבאללה, מגדילות את הסיכוי להסלמה בגבול הצפון וזו עלולה להוביל להשלכות קשות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/08/20 09:29 ז באלול התשפ

גלעד ארדן שלח מכתב חריף למועצת הביטחון של האו"ם בעקבות התקפת חיזבאללה
שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, פנה היום (ה') במכתב תלונה רשמי חריף למועצת הביטחון בדרישה שתנקוט צעדים מידיים מול ממשלת לבנון וכוח האו"ם הזמני בלבנון, יוניפ"יל, לאחר הירי לעבר כוחות צה"ל בגבול הצפון ע"י חוליית מחבלים של חיזבאללה.

אירוע ביטחוני בגבול הצפון: נשללה חדירה מלבנון לישראל

בתלונתו ציין השגריר ארדן כי "המתקפה האחרונה לעבר כוחות צה"ל, לצד התעצמות חיזבאללה ופעילותו בדרום לבנון, מגדילות את הסיכוי להסלמה בגבול הצפון וזו עלולה להוביל להשלכות קשות כנגד לבנון והאזור כולו".

ארדן צירף לתלונה צילום אוויר (מצ״ב) של האזור ממנו בוצע ניסיון הפיגוע של חיזבאללה הנמצא בין שתי עמדות של כוח יוניפי"ל ובסמוך לקו הכחול. הצילום ממחיש את אוזלת היד של כח יוניפי״ל שאינו מממש את ייעודו והועבר ברקע דרישת ישראל לחיזוק סמכויות ופעילות הכח אל מול פעילות הטרור של חיזבאללה. 

כזכור, כוח של חיזבאללה ירה לפני יומיים, סמוך לשעה 23:00, לעבר כוח צה"ל בסמוך לגבול עם לבנון. לא היו נפגעים לכוחותינו, ונמסר כי הכוחות ביצעו ירי של עשרות פגזי תאורה ועשן למרחב. בעקבות האירוע, הנחה צה"ל את ‏תושבי היישובים מנרה, מרגליות, מלכיה, משגב עם ויפתח לשהות בבתים ובקבלת ההתרעה להיכנס באופן מיידי למרחב מוגן כמו ממ"ד, מקלט משותף, חדר מדרגות פנימי או חדר פנימי בבית.