החמאס במסר מאיים לישראל: "הימים הבאים יהיו חמים"

ארגון הטרור העזתי איים שידרדר את המצב הביטחוני אם דרישותיו לא יתקבלו. בין הדרישות, אספקה דחופה של ציוד רפואי למאבק בנגיף הקורונה כמו ערכות בדיקה ומכונות הנשמה

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/08/20 09:28 ז באלול התשפ

החמאס במסר מאיים לישראל: "הימים הבאים יהיו חמים"
מנהיג חמאס יחיא סינוואר, צילום: פלאש 90. עבד רחים חטיב

העיתון הלבנוני אל-אחבאר, המקורב לחיזבאללה דווח הבוקר (ה') כי שלמרות שהשליח הקטארי מוחמד אל-עמאדי העביר את המענק הכספי לבנק הדואר ברצועת עזה, חמאס העביר מסר חריף לישראל לאור התפשטות הקורונה ברצועה בימים האחרונים. לפי הדיווח, ארגון הטרור איים כי "הימים הבאים יהיו חמים". כמו כן, הועבר מסר לפיו יש לשפר באופן דחוף את המצב הכלכלי והרפואי ברצועה.

על פי הדיווח ב"אל-אח'באר", מסר אחר שהועבר הוא שארגוני הטרור ידרדרו את המצב הביטחוני אם דרישותיהם לא יתקבלו. בין הדרישות, אספקה דחופה של ציוד רפואי למאבק בנגיף הקורונה כמו ערכות בדיקה ומכונות הנשמה.

קצין בכיר במילואים, שנפגש בשבוע האחרון עם בכירים ברשות הפלסטינית, אמר כי "אי הוודאות ברחוב הפלסטיני תורם מאוד לתסכול ולאווירה המתוחה, ואסור לישראל להתעלם מהנושא". לדבריו, "בזמן שהחמאס משגר רקטות ומפעיל טרור בלונים נגד האוכלוסייה הישראלית, מתרכזת ממשלת ישראל בסיוע לרצועת עזה. מנגד, הרשות הפלסטינית ששומרת על יציבות ומונעת אלימות וטרור - מקבלת כתף קרה".

"זהו תהליך מסוכן שיכול להביא להידרדרות לאורך זמן", הוא הוסיף. "הרשות הפלסטינית נחלשת באופן שמסכן את היציבות האזורית". בנוסף לכך, קיימת ביקורת ברחוב הפלסטיני נגד ההנהגה. זאת, משום שהיא עסוקה בנושא הסיפוח או סוגיות הקשורות בהסכם השלום המתהווה בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות - במקום לסייע לפלסטינים שחווים קשיים כלכליים.

נזכיר כי אתמול (ד') בוצע הפיגוע הראשון מזה שנה, בו נהרג אזרחי ישראל. בפיגוע הדקירה שהתרחש בצומת סגולה בפתח תקווה, נרצח הרב שי אוחיון הי"ד מחסידי ברסלב בן 39 ואב ל-4, תושב העיר פתח תקווה. המחבל החשוד הוא דויכאת, בן 46 אב לשישה, שנתפס בתום מרדף שביצע אזרח שרץ אחריו עם אלה. לפי עדי ראייה, האזרח צעק "מחבל, מחבל" ולבסוף לכד אותו. שוטרים עצרו את המחבל, והוא הועבר בהמשך לחקירת שב"כ. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן