מתיחות בגבול הצפון: צה"ל מתגבר את כוחותיו בפיקוד הצפון

בעקבות האירוע הביטחוני אתמול בגבול עם לבנון ובהתאם להערכת מצב שהתקיימה היום, בצה"ל החליטו על תגבור הכוחות בפיקוד צפון. שר הביטחון גנץ אמר בסיור בחיל האוויר: "ישראל תדע להשתמש ביכולת שלה - בכל מקום"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 28/07/20 16:43 ז באב התשפ

מתיחות בגבול הצפון: צה"ל מתגבר את כוחותיו בפיקוד הצפון
כוחות צה"ל, אתמול, צילום: David Cohen/Flash90

המתיחות בגבול הצפון. דובר צה"ל מסר היום (ג') כי "בהתאם להערכת המצב שהתקיימה היום בצה"ל, הוחלט על תגבור של פיקוד הצפון במערכי אש מתקדמים, איסוף ומיוחדים". ההחלטה על תגבור הכוחות מגיעה לאחר ימים ארוכים של מתיחות בגבול לבנון ובעקבות התקרית החמורה שהתרחשה אתמול.

כזכור, אתמול בסביבות השעה 15:00, תצפיתניות במרחב הר דב זיהו בין שלושה לחמישה מחבלים שחצו את הגבול למרחק של כמה מטרים בודדים בלבד. לאחר הזיהוי, כוחות צה"ל פתחו באש לעבר המחבלים, בין היתר בירי נק"ל, מקלעים, טנק, ומיסוך המרחב באמצעות מטחי עשן ארטילריים. החוליה נמלטה לשטח לבנון. 

נתניהו בצפון: "לא מציע למישהו לנסות את צה"ל - נחושים להגן על עצמנו"

שר הביטחון, בני גנץ, סייר היום בבסיס נבטים יחד עם מפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין. במסגרת הסיור קיבל גנץ סקירה על הפעילות המבצעית של חיל האוויר והאתגרים השונים בחיל. גנץ נפגש גם עם חיילים במערך הטכני תומך הלחימה.

בסיום הביקור התייחס שר הביטחון לאירועי האתמול: "אני מסיים עכשיו ביקור בטייסת "אדיר" שהיא המתקדמת ביותר שיש לחיל האוויר הישראלי ומהטובות בעולם. אני מציע לכל מדינות האזור, קרובות ורחוקות, איראן, לבנון, סוריה או כל מי שמעורב בטרור לזכור - יש למדינת ישראל יכולת אינסופית ונדע להשתמש בה".