טיפ הזהב: איפה תמצאי שירות לאומי משמעותי

להיות גאות , לא לפסול ישר ולדגש על האנשים שתעבדי איתם, חמש בנות שירות וותיקות ומנוסות שיתפו אותנו בטיפ הזהב שלהן למציאת מקום שירות לאומי משמעותי ומיוחד

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/10/21 13:17 כא בחשון התשפב

טיפ הזהב: איפה תמצאי שירות לאומי משמעותי
בנות שירות לאומי. ארכיון, צילום: שלומי אמסלם

ההחלטה היכן לעשות שירות לאומי היא חשובה וקריטית, כדי להרגיש בשירות לאומי סיפוק מהעשייה יש לדעת היכן המקום המתאים ביותר עבורך לעשות את השירות, שאלנו חמש בנות שונות האם יש להם טיפ זהב, שעוזר לבנות לבחור את השירות הלאומי המיוחד עבורן. 

אמי סילורה, מתנדבת דרך עמותת שלומית בבית הספר " צורים״ בהוד השרון, בית ספר טיפולי ופוסט אישפוזי

 

מה חשוב לקחת בחשבון כשבוחרים מקום התנדבות?

"צריך לבחור מקום שיהיה מועיל עבורכם כמו שאתם מועילים במקום. כמובן שהמטרה העיקרית והחשובה בשירות היא להתנדב, להשפיע ולתרום מעצמנו למען אחרים, אך חלק משמעותי לא פחות מהשירות זה הלמידה והכלים שאנחנו לומדים בדרך. חשוב לבחור מקום שתביאו את עצמכם לידי ביטוי, בין אם מדובר בתחושת סיפוק ומשמעות, ובין אם מדובר ברכישת ניסיון לעתיד, כיף וחשוב לקבל חזרה."

טיפ למתנדבים ולמתנדבות הבאים:

להיות גאים בשירות הלאומי שלנו, לדבר על העשייה שלנו בגאווה ולגרום לכל מי שמחפש פלטפורמה חלופית לצבא לדעת שיש לו עוד מקומות בהם הוא יכול להשפיע לא פחות.

אמי סילורה

אמי סילורה צילום: סיגל סילורה


שיראל לחיאני מתנדבת דרך עמותת שילה שנה שנייה במשרד הביטחון

 

מה חשוב לקחת בחשבון כשבוחרים מקום התנדבות?

כשבוחרים מקום התנדבות חשוב לקחת בחשבון את האנשים שעובדים איתך. הקשר שלהם איתך יכול לשנות את כל החוויה, את העבודה שאת עושה - אם היא מספקת אותך ואם כיף לך בתפקיד.

טיפ למתנדבים ולמתנדבות הבאים:

לא לפסול מראש ולהשתדל להגיע עם ראש פתוח. מניסיון, כדאי לתת הזדמנות לאנשים ולמקום, הם יכולים להפוך לבית.

שיראל לחיאני

שיראל לחיאני צילום: דבורה לחיאני

 

 

טליה חבשוש מתנדבת דרך עמותת בת עמי בבית הילד נווה מיכאל.

 

מה חשוב לקחת בחשבון כשבוחרים מקום התנדבות?

כדאי לקחת בחשבון את ההתאמה שלך לתפקיד. זה ממש אינדיבידואלי, בשנה הזאת את יוצאת לחיים מהאזור המוכר והנוח לשנה של נתינה ושליחות. בתוך כל זה את צריכה שהמקום יהיה נכון לך ותואם לצרכים והיכולות שלך. נסי לדמיין את עצמך עובדת במקום בו את רוצה להתנדב ולחשוב האם את באמת רוצה ואוהבת את זה. תבחרי במקום שבו תוכלי להיות השליחה הכי טובה לעם ישראל.

טיפ למתנדבים ולמתנדבות הבאים:

בסופו של דבר התרומה בשנה הזאת היא הרבה בשבילך, את שם שנה שנתיים וממשיכה הלאה לחיים. אז נצלי זאת, תבואי בחיוביות, בקלילות באמת לשמוע ללמוד מהסביבה. תדעי שהולך להיות מאד קשה ומורכב וזה טבעי. בנוסף, השתדלי לשלב דברים שעושים לך טוב כמו לימוד, ריצה, תפילה, טיול ועוד.

טליה חבשוש

טליה חבשוש צילום: שרה וולפסון

מאיה הלוי מתנדבת שנה שניה דרך האגודה להתנדבות בגרעין טירת כרמל

מה חשוב לקחת בחשבון כשבוחרים מקום התנדבות?

חשוב לקחת בחשבון את הצוות שאת הולכת לעבוד איתו, כי בסופו של דבר את לא פועלת לבד את חלק מקבוצה מסוימת שביחד אתם מתקדמים למטרה שהצבתם לעצמכם. לכן מאוד חשוב לעשות תיאום ציפיות כי בסופו של דבר צוות הוא אחד הדברים המכריעים איך שנת השירות שלך תראה .

טיפ למתנדבים ולמתנדבות הבאים:

לא לשכוח את עצמכם. בשנה הזו אתם תתרמו המון במקום שאתם נמצאים אבל חשוב לשים לב אם אתם חוצים את הקו בין הנתינה להקרבה. אם תזניחו את עצמכם מבחינת שעות שינה, תזונה, חברה, זמן לעצמכם או כל דבר אחר, זה לא רק ישפיע עליכם אלא גם על מקום השירות שלכם ועל האנשים הסובבים אתכם. בסופו של יום כולנו רוצים לזכור חוויות טובות מהשירות. האיזון מאוד חשוב כי מתנדב שבא שמח ועם אנרגיות לשירות הוא תורם הרבה יותר.

מאיה הלוי

מאיה הלוי צילום: אפרת פויסט

רוני שפיגלמן. מתנדבת שנה שנייה דרך עמותת עמינדב, בפגיה שבבית חולים לניאדו. רוני נולדה פג והיום מתנדבת בפגיה שהייתה בה כשנולדה, היום היא חזרה להתנדב באותה המחלקה

מה חשוב לקחת בחשבון כשבוחרים מקום התנדבות?

חשוב לדעת מה את רוצה לעשות במשך השנה/שנתיים הבאות. במה את רוצה לעסוק ועם איזו אוכלוסייה, עם איזה בנות את רוצה לחלוק את השנה/שנתיים האלה. בנוסף, חשוב להחליט מראש איפה את רוצה "לגור" בתקופה הזו. לדוגמא אם רוצים להיות בצפון אז מחפשים תקן בצפון.

טיפ למתנדבים ולמתנדבות הבאים:

תמיד תנסו לראות את כל הטוב שיש במקום ההתנדבות. תזכרו שהשירות שלכם הכי משמעותי שיש. תאחזו באנשים שסביבכם, בני הבית, הרכזת, אנשי צוות במקום וכדו'.

רוני שפיגלמן

רוני שפיגלמן צילום: אתי ליטיג

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן