אמסלם: "ראיתי מפכ"ל מדושן עונג, חשבתי שהוא רץ לפריימריז"

יו"ר הקואליציה תקף את מפכ"ל המשטרה על רקע הריאיון שבו טען כי חוקרים פרטיים אוספים מידע נגד קצינים שמעורבים בחקירות רה"מ. "יש פה ניסיון הפיכה", הוסיף

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/02/18 10:23 כג בשבט התשעח

אמסלם: "ראיתי מפכ"ל מדושן עונג, חשבתי שהוא רץ לפריימריז"
דוד אמסלם, צילום: Miriam Alster/FLASH90

"אני לא זוכר מפכ"ל משטרה או רמטכ"ל שנתנו ריאיון מסוג זה. זה הדהים אותי. חשבתי שהוא רץ לפריימריז", כך אמר הבוקר יו"ר הקואליציה דוד אמסלם בתגובה לריאיון שהעניק מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך לתוכנית "עובדה", שבו טען כי חוקרים פרטיים אוספים מידע נגד קצינים שמעורבים בתיקי נתניהו.

"אני רואה מפכ"ל משטרה מדושן עונג. אם כמפכ"ל הייתי אמור לבשר את זה לעם הייתי שם שק ואפר. כל אזרח במדינת ישראל ראה אדם מדושן עונג, מלא בעצמו. המטרה סומנה, יש פה ניסיון הפיכה של משטרת ישראל. הם רואים בראש הממשלה אויב אישי ומנסים להפיל אותו", תקף אמסלם בריאיון לגל"צ.

"אף מדינה לא חוקרת ראש ממשלה אם הוא קיבל סיגר מחבר. תן לי שלושה חוקרים ואני מכניס חצי ממשטרת ישראל לבית סוהר", הוסיף.

השר לשיתוף פעולה אזורי, צחי הנגבי, התראיין גם הוא בגל"צ ואמר: "אני יכול להבין את תסכול ראש הממשלה. נתניהו עומד חסר אונים מול האשמות שהוא לא יכול להפריך כי הוא לא גוף חוקר".

לדבריו, "איום על חוקרים זו עבירה חמורה יותר מסיגרים. תמצאו דרך לאמת את האשמות, אי אפשר להשאיר אותה כחרב מתהפכת מעל ראש נתניהו".

פרקליטו של ראש הממשלה הגיב גם הוא לריאיון שהעניק המפכ"ל, ואמר: "הופתעתי שחושבים ברצינות שנתניהו שלח חוקרים. עם כל הכבוד לסיגרים - אלו בטלים בשישים לעומת ההאשמה החמורה הזו. חייבים חקירה מהירה שתכריע.

"אני מזועזע מהדברים, זה תלוש מהמציאות. מה זה אומר על טוהר החקירה? מה זה אומר על ההמלצות?", שאל.