קיץ נפלא: 5 המעיינות הכי יפים באיזור גוש עציון

חם לכם? מזיעים? מחפשים מקומות להתרענן בקיץ? בית ספר שדה כפר עציון ממליץ לכם על 5 מסלולים רטובים וקרירים שאתם חייבים להכיר לקראת ימי הקיץ החמים | לרשימה המלאה

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/06/22 16:02 כט בסיון התשפב

קיץ נפלא: 5 המעיינות הכי יפים באיזור גוש עציון
מעיינות גוש עציון, צילום: תיירות גוש עציון

החופש הגדול בפתח ואתם כבר חושבים מה לעשות עם הילדים לפני שהם מתחילים לטפס עליכם? בית ספר שדה כפר עציון שמח להכיר לכם 5 מסלולים רטובים מוצלים ומדהימים. חלק מהמקומות דורשים תיאום מראש  לפני ההגעה ולחלקם אפשר פשוט להגיע. צאו להכיר את אחד האזורים היפים בארץ.

עין סג'מה (עין יצחק)

עין יצחק

עין יצחק צילום: יאיר ארונשטם

עין סג'מה נמצא בתוך יער משואות יצחק הישנה, במרחק נסיעה קצרה מהישובים בת עין וכפר עציון. המעיין יוצא מתוך נביעת מים ונשפך אל בריכה נהדרת. המעיין נובע במדרון נחל סג'מה המכונה גם "ואדי גן עדן". המים נקיים כל עונות השנה ועומק המים בבריכה כמטר וחצי. במקום שולחנות ישיבה מוצלים. המעיין שופץ לזכרו של יצחק וינשטוק ז"ל.

איך מגיעים? 

נוסעים לכיוון בת עין, פונים ימינה לכיוון משואות יצחק הישנה ונוסעים בעקבות הסימון הכחול עד המעיין. ניתן להגיע עם הרכב עד המעיין.

מה עוד יש באזור? 

מרכז מורשת גוש עציון בכפר עציון, וחיזיון אור קולי שמאפשר לכם מסע בזמן וביקור בגוש עציון של ימי תש"ח עד להכרזה בקשר "מלכה נפלה".

עין יצחק

עין יצחק צילום: יאיר ארונשטם

עין חובלה

עין חובלה

עין חובלה צילום: יאיר ארונשטם

המים במעיין בוקעים מתוך נקבה חצובה בסלע ונאגרים לבריכה מרובעת. במקום ניתן להבחין בשרידי טרסות עתיקות, קבר שייח' ומערת קבורה מימי בית שני המעידים על ההתיישבות בתקופה זו. בימי קום המדינה שימש המעיין את מתיישבי קיבוץ משואות יצחק.

איך מגיעים? 

מגיעים ליישוב בת עין ובפנייה הראשונה פונים ימינה. בשלב מסוים מתחלף הכביש בשביל עפר ובו ממשיכים לנסוע עד למעיין. ניתן להגיע עם הרכב עד המעיין.

מה עוד יש באזור? 

דרך האבות בנווה דניאל שם תוכלו לצעוד ולקבל הסברים על השביל בו צעדו האבות מחברון לירושלים.

עין חובלה

עין חובלה צילום: יאיר ארונשטם

עין צורים

עין צורים

עין צורים צילום: יאיר ארונשטם

שתי בריכות שכשוך מוקפות בטבע. מקום מושלם למשפחות הרוצים להקיף את עצמם בטבע, להתרענן ולהינות מהרוגע והשקט של מקום.

איך מגיעים? 

לפני השער של קיבוץ ראש צורים פונים שמאלה. יורדים עד שמגיעים לאזור הלולים של ראש צורים  שם פונים ימינה לכיוון הבריכות ומשם מרחק הליכה של 2 דק. הבריכות בצד שמאל של הדרך.

מה יש עוד באזור? 

האלון הבודד שהפך סמל של תקווה ואמונה לחזור לגוש ולצמיחה מחדש.

עין צורים

עין צורים צילום: יאיר ארונשטם

אמת הביאר

אמת הביאר

אמת הביאר צילום: דוברות

אמת הביאר היא חלק ממערכת המים שבנה הורדוס להובלת מים לירושלים ולבית המקדש. המסלול כולל הליכה חווייתית בנקבה במים זורמים. המייצג מציג באופן חוויתי את אופן הובלת מי מעיינות גוש עציון אל בית המקדש בימי הבית השני. האתר ממחיש את הקשר העז בין גוש עציון לירושלים לאורך הדורות מימי אברהם אבינו ועד למלחמת העצמאות ולימינו אנו.

איך מגיעים? 

לבאים מכיוון ירושלים: עוברים את שתי המנהרות, ממשיכים לכיוון גוש עציון, לאחר כ-7 ק"מ עוברים את היישוב אלעזר (מצד ימין), כ-500 מטר לאחר היישוב אלעזר פונים ימינה וחונים במפרץ לאורך הכביש (קיים שילוט במקום).

מה יש עוד באזור? 

הטיול באמת הביאר כולל אפשריות רבות כגון יצירה, בישולי שדה והשכרת אופניים, חיזיון אור קולי מרהיב, סדנת פסיפס לילדים (ללא עלות בימי חול המועד וביום הבחירות) והדרכה לקהל הרחב ללא עלות מידי שעה עגולה אל האמה עם מדריכי בית ספר שדה כפר עציון.

אמת הביאר

אמת הביאר צילום: דוברות

נחל ביתר (נחל המעיינות)

נחל המעיינות

נחל המעיינות צילום: דוברות

נחל ביתר קיבל את שמו על ידי הועדה לשמות אך בקרב המטיילים הנחל מוכר בשם נחל המעיינות. מומלץ לא להתבלבל מאחר וקיים נחל נוסף בשם נחל המעיינות והוא נמצא בפארק קנדה. נחל ביתר נמצא  במורדותיו הצפון מערביים של הישוב מבוא ביתר לבין הכפר הערבי חוסאן ומתחבר לנחל רפאים.

איך מגיעים? 

ישנן שתי אפשרויות עיקריות להגיע לנחל:

הדרך הראשונה: להחנות את הרכב בתחנת הדלק סונול הנמצאת בסמוך למחסום ביתר. לחצות את הכביש וללכת שמאלה לעבר הכיכר. לעבור מעל מעקה הבטיחות ולרדת עם השלוחה עד לדרך העפר. בדרך העפר לפנות שמאלה ולהמשיך איתה עד לשביל היורד לערוץ. הירידה הינה בין הטרסות באפיק הנחל מרחק של מאות מטרים בודדים.

הדרך שנייה: הינה להגיע לחנייה העליונה בכפר חוסאן הנמצאת מעל עין אל הוויה ולרדת במדרגות.

מה יש עוד באזור? 

פארק בגין הפועל בגישה אקולוגית המשלבת את ערכי טבע בתשתית הנופש תוך דאגה לצורכי החי והצומח. 

לעוד הצעות לטיולים, טיולים מאורגנים, וסיורים מודרכים., מוזמנים להיכנס לאתר ביה"ס שדה כפר עציון. 

הערה: מחייב תיאום ביטחוני מראש

נחל המעיינות

נחל המעיינות צילום: דוברות

לעוד הצעות, סיורים טיולים מודרכים מוזמנים להיכנס לאתר ביה"ס שדה כפר עציון