הומו דתי על סערת הלהט"ב: "היידה הרב יגאל. זו בהחלט סטייה"

הומו דתי מתייחס לסערת השבועיים האחרונים ובמכתב שהגיע לידי ´כיפה´ מסביר:"אל תהיו נאורים על חשבון העתיד שלי, אל תמכרו לי את העתיד בגלל שלא נעים לכם להישמע ´חשוכים´ ולזהות את הנטייה המינית ההפוכה כבעיה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/07/16 12:36 כב בתמוז התשעו

הומו דתי על סערת הלהט"ב: "היידה הרב יגאל. זו בהחלט סטייה"
Shutterstock, צילום: Shutterstock

לפחות לי מותר לומר- היידה הרב יגאל!

לפני שבועיים דיבר הרב יגאל לוינשטין ראש המכינה בעלי בכנס של מרכז ליב"ה על השפעת הרפורמים בצה"ל. תוך כדי דבריו הוא התייחס לסוגיית הלהט"בים. בין המגיבים לדבריו היה צעיר שהזדהה כבוגר המכינה בעלי שחי היום כהומו, ומתח ביקורת על דברי הרב.

קטונתי מלשפוט אף אדם. באמת, אינני יודע עם אלו קשיים מתמודד אותו בחור, או כל אחד אחר בעל נטיות הפוכות. אבל אני יודע על עצמי שגם אני מכיר את הנטייה, מהכי קרוב שאפשר. כנראה שאני נמצא במקום נמוך על הסקלה הזו, כפי שאובחנתי ע"י אנשי מקצוע מנוסים, ובכל זאת אני מכיר את הנפילות שלי בתחום הזה. כן, אני קורא לזה נפילות. נפילות של אדיוט, לצורך העניין. אבל הסטייה המינית הזו, וכך אני אקרא לה לעולם, בשום אופן לא הפוכת אותי לאדם חלש או מדוכא. להיפך, ב"ה אני מלא שמחה וביטחון, ביטחון בה', וגם ביטחון עצמי, אולי אפילו יותר מדי.

אח שלי, אתה שפירסמת מאמר ביקורת נגד הרב יגאל, כתבת שפחדת לדבר עם רבניך במכינה על הקשיים שלך. אני לא למדתי אצל הרב יגאל, אבל כן אצל חבריו המחנכים במוסדות חינוך אחרים של התורה הגואלת. אני כן דיברתי עם הרב שלי. לעולם לא קיבלתי יחס שלילי! תמיד קיבלתי יחס ראוי, מכבד ואימפטי! מאיפה הסיפורים האלה שרבנים יזלזלו באדם שמתמודד עם קשיים? אבל אין שום קשר בין כבוד והערכה לבין מתן לגיטימציה לחיים חד מיניים.

קטונתי מלתת פתרונות לכל מי שמתמודד עם נטייה מינית הפוכה, אבל ברור לי דבר אחד: אני מאושר בכך שאני מזהה את הסטייה המינית שלי כסטייה מינית. לך תדע, אם לא הייתי מאמין הגישה הזו אולי לא הייתי חי את החיים המאושרים שיש לי היום, אולי הייתי חי חיים שמבחינתי הם גיהינום עלי אדמות. אז יש לי התמודדות, אז מה? רק להומואים יש התמודדויות? יש הרבה בעיות בחיים שבמציאות הנוכחית אנחנו עובדים מולן באופן של ניהול סכסוכים ולא של ישוב סכסוכים. רק לפני כשני עשורים מי שאמר שישראל תמשיך לנהל את הסכסוכים שלה עם שכנותיה ולא להגיע לשלום מלא היה נתפס כהזוי, והיום זה כבר כמעט קונצנזוס. אז מה שטוב בשביל המדינה טוב גם בשבילנו. וסליחה מיגאל בשן על השיבוש הקטן.

אני מניח שמה שאני כותב לא מוצא חן בעיני הרבה אנשים. אבל, ואל תיפגעו לי בבקשה, מי ביקש מכם לנהל את המלחמות שלי? אל תהיו נאורים על חשבון העתיד שלי, אל תמכרו לי את העתיד בגלל שלא נעים לכם להישמע "חשוכים" ולזהות את הנטייה המינית ההפוכה כבעיה. שוב, בודאי שצריך להתייחס למי שמתמודד עם הנטייה הזו בהערכה ולא בזלזול, אבל כשאתם נותנים לגיטימציה לתופעה הזו אתם מונעים אושר מהרבה אנשים כמוני שיכולים להגיע לפתרון טוב יותר מלחיות חיים חד מיניים. כידוע השלב הראשון בהגעה לפתרון הוא זיהוי הבעיה כבעיה, ומי שעוד מפחד להודות ולהתמודד עם בעיותיו, בכל תחום שיהיה, נא יחזור לפסקה הקודמת.

אינני מכיר את הרב יגאל מקרוב (למרות ששמעתי מספר שיעורים מצוינים שלו בכמה נושאים), ואף אינני הדובר שלו, אבל אני בטוח שכחבריו הרבנים הוא נותן יחס מכבד ומכיל לכל תלמידיו, בכל עניין שהם ניגשים לדבר אתו עליו. אני גם משוכנע שהוא לא בא להעליב שום אדם באופן אינדיבידואלי, אלא לתקוף את התופעה בעלת הסממנים הבולשביקיים שמחייבת כל אדם במדינה לזהות את הנטייה הזו כ"גאווה" גדולה. ולי אף אחד לא יסתום את הפה, הנטייה הזו היא לא גאווה! הגאווה היא ההתמודדות הנכונה עם הנטייה הזו. חוץ מזה, המחשבה שרבנים צריכים לשעבד את עצמם למיינסטרים התרבותי העכשווי הייתה זרה ביהדות מעולם. היום, כשעבודת האלילים נתפסת כפולחן פרימיטיבי, קל לנו להזדהות עם נביאי ישראל שתקפו את עובדי הבעל. אבל בזמנם הנביאים התמודדו עם תופעה שנחשבה לשיא התרבות העכשווית. היהדות אמנם מלאה באהבה ובסובלנות, אבל דווקא בגלל האהבה היא לא מוותרת על האמת. ואמת היא אמת היא אמת.

אם אסכם את דבריי, קודם כל כוונתי לומר לחברים המתמודדים עם הנטייה ההפוכה- כל הכבוד לכם, ותאמינו שאפשר גם אחרת, יש לזה קבלות. ואולי גם לומר לכולנו- בואו נבחין בין הערכה וכבוד לכל אדם לבין מתן לגיטימציה שאינה במקומה. ואם נדע להעריך את האמת העמוקה שרבנים ואנשי רוח משמיעים לנו, גם כשזו אינה בהכרח מיושרת עם התרבות העכשווית, אז בכלל יצאנו מורווחים.

המכתב הועבר ל'כיפה' על ידי המטפל של הכותב

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן