נוער הקהל בכנס מיוחד לשבוע החמ"ד

נוער הקהל בנים ובנות בכנסים מיוחדים שנערכים בכפר סבא. אברהם ליפשיץ: "אין לך דבר גדול מזה, הנער מוביל את החמד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/04/16 11:29 ב בניסן התשעו

נוער הקהל בכנס מיוחד לשבוע החמ"ד
נועם פלקה, צילום: נועם פלקה

במסגרת שבוע החמ"ד נערך היום כנס מיוחד בכפר סבא תחת הכותרת 'ועידת הקהל למען ציון 2'. הכנס המיוחד מחולק בין בנים ובנות כשיו"ר החמ"ד הרב ד"ר אברהם ליפשיץ שרואה חשיבות רבה במעורבות נוער הקהל באתגרים השונים של החמ"ד פתח את הבוקר בכינוס הבנים ויסיים אותו בשלב ההחלטות בכינוס הבנות.

מינהל החינוך הדתי ומנהל חברה ונוער החלו לקיים לפני כמה שנים את ועידת "הקהל למען ציון". מדובר במפגש בני נוער ארצי לחשיבה, קבלת החלטות ועשייה למען בני הנוער, בית החינוך, הקהילה ומדינת ישראל. דרך היוזמה "הקהל למען ציון", מובילים הנערים תהליכים ערכיים וחינוכיים אשר הם בעצמם החליטו להעלות לסדר היום.

(צילום:מיטב רובינשטיין )

"כנס נוער הקהל ‏הוא מקבילה של כינוסי תנועות הנוער בוועידות השונות. נציגים מבתי ספר שונים מתכנסים מקבלים החלטות. ‏היום הם קובעים את סדר היום לשנה הקרובה. ההבנה מאז מעולם בחינוך בעם ישראל היתה שאנחנו לא מדברים מלמעלה למטה לא מנחיתים. המגמה היא ליצור בית חינוך כמשפחה חיים משותפים", אומר ל'כיפה' יו"ר החמ"ד, הרב ד"ר אברהם ליפשיץ.

"‏כמו בליל הסדר. אבא לא רק בתפקיד עונה לילד. הילד שואל כל אחד מעצים את השני כולנו חלק מהשרשרת. כל אחד מארבעת הנושאים שהחליטו הם המובילים בהם יש טוב גדול. כשנוער אומר אנחנו רוצים לעבוד על קשר עם התפוצות זה דבר ענק, כשהנוער אומר אנחנו רוצים להלחם בסמארטפונים זה דבר גדול, אין לך דבר גדול מזה. הנוער מוביל את החמד", אומר ליפשיץ.

הכינוס כולל אירוע TED של הרצאות קצרות של חברי נוער הקהל ולאחר מכן סדנאות לימוד בחבורה לקבלת החלטות עתידיות של נוער הקהל.

על החלק האומנותי של האירוע הופקדו הזמרת והיוצרת אודל-יה ברלין בבנות והשחקן זמר, גולן אזולאי בכינוס הבנים.

(צילום: מיטב רובינשטיין )

(צילום: מיטב רובינשטיין )

(צילום: מיטב רובינשטיין)


לעוד כתבות אודות פעילות החמ"ד >>>

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן