גם לחמ"ד ניגון ציוני משלו

לכבוד שבוע החמ"ד מופיעה היום בהופעת בכורה תזמורת החמ"ד שהוקמה ביוזמתה של מפמ"רית המוזיקה, איילה רייכרט, מרב ברנר ובית הספר מזמור

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/04/16 09:39 כד באדר ב'

גם לחמ"ד ניגון ציוני משלו
יחצ, צילום: יחצ

אנשי תחום המוזיקה של החמ"ד והילדים ציפו ליום זה כבר זמן רב ולאחר מאמצים רבים והכנות היום (א') יתקיים מופע הבכורה של התזמורת הייצוגית של החמ"ד בטקס פרס החינוך הדתי.

התזמורת תושק באופן מלא בכנס הארצי ה-16 לתזמורות, ומקהלות בחינוך העל-יסודי בחמ"ד, שיערך כחלק מאירועי שבוע החמ"ד, ביום שלישי כ"ו אדר ב' 5/4 באולם מינץ באוניברסיטת בר אילן וגולת הכותרת שלו היא מופע התזמורת הייצוגית של החמ"ד שהוקמה לאחרונה ועושה את צעדיה הראשונים על במות גדולות.

התזמורת הוקמה על ידי מפמ"רית המוזיקה של החמ"ד, איילה רייכרט ומדריכת המוזיקה בחמ"ד, מרב ברנר ובשיתוף פעולה עם בית הספר למוזיקה 'מזמור' שנותן חסות לתזמורת ואף יקיים עם התלמידים מחנה אימונים מיוחד בקיץ שמיועד רק להם.

צפו בברכתו של מנהל החמ"ד, הרב ד"ר אברהם ליפשיץ:

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/43201652521.mp4[/embed]

"התזמורת שהקמנו בעמל רב החלה להתאמן בחודשים האחרונים והופעת הבכורה שלה תהיה בכנס 'פרס החינוך הדתי' ולאחר מכן בכנס התזמורות. על התזמורת מנצח הרב מוטי הרשקופ שהוא מוזיקאי מצוין ופסנתרן ג'אז מקצועי ויש בכך מסר חינוכי שאדם שהוא רב לכל דבר ועניין משמש כדמות מוזיקאלית מקצועית", אומרת רייכרט ל'כיפה'.

השאיפה שהתזמורת תופיע באירועים הגדולים של מדינת ישראל וכבר עתה היו כמה בקשות להופעת התזמורת בכנסים גדולים במיוחד. התזמורת משלבת בנים ובנות שמנגנים יחד חלק מקטעי הנגינה באישורו של הרב אבי גיסר, יו"ר מועצת החמ"ד ואת חלקם מנגנים הבנים בנפרד והבנות בנפרד.

"התלמידים נבחרו באודישנים מכל מגמות המוזיקה בחמ"ד, בנים ובנות, ואנחנו מנגנים מוזיקה יהודית ומספר סגנונות נוספים עם דגש על מקצועיות ורמה גבוהה ואני צופה שהרמה תעלה עוד ועוד במטרה להגדיל את הנושא התרבותי באופן כללי בחמ"ד", אומרת רייכטר ומוסיפה, כי כיום יש את תזמורת הנוער הלאומית שמיוצגת רק על ידי כלי נשיפה בלבד. ואילו התזמורת החדשה של החמ"ד היא סוג של 'ביג בנד' מורחב, כלומר, תזמורת מגוונת ועשירה יותר שמתאימה לאירועים מכל הסוגים וכוללת בתוכה כלים אלקטרוניים כאורגן וגיטרה חשמלית.

התזמורת תופיע כחלק מכנס התזמורות, "מדובר ב-650 בני נוער אולפנות ישיבות ותיכונים שמנגנים ברמה גבוהה שהולכת ומשתפרת מידי שנה. כנס הרכבים הוא גם לבנים וגם לבנות ויש גם כנס מקהלות לבנות בלבד בכולם מתקיימת תחרות שיר נולד בה התלמידים מלחינים שירים", אומרת רייכרט.

"התזמורת היא חלום ישן שלי והגיע הזמן שנקדם את התרבות והמוזיקה היהודית גם בתוך החמ"ד כדי ליצור דור שהתרבות חשובה לו", מסכמת רייכרט.

צפו בהמנון החמ"ד מתוך החזרות של התזמורת:

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/43201618866.mp4[/embed]


לעוד כתבות אודות פעילות החמ"ד >>>

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן