והגדת לבנך - המפגש המרגש בין הסבים לנכדים

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף החמ"ד 07/04/19 12:16 ב בניסן התשעט

והגדת לבנך - המפגש המרגש בין הסבים לנכדים
צילום:

לכבוד שבוע החמ"ד התקיימו בחמ"ד ציפורי בבת ים פעילויות רבות, המשקפות את העשייה החינוכית ערכית  הקיימת בכל ימות השנה. ביום חמישי האחרון הוזמנו הסבים והסבתות של ילדי כיתות ב'-ג' לטקס חגיגי, מרגש ומרשים. את הטקס הנחה המורה ששי יעיש בסיפורים מלווים, בשירי עליה ופיוטים לשבת.

סבים וסבתות בקשו לשתף את  סיפורי העליה שלהם וניכר היה שההתרגשות היתה בשיאה.  סבתא של דניאל קטן מכיתה ב3 סיפרה את סיפורה המרגש של העליה מסוריה. היא אמרה שכדי לזכות לעלות לארץ ישראל וגם לא ללכת לצבא הם שילמו כופר גבוה מאד במשך 8 שנים עד שקיבלו אישור יציאה וכשהאישור כבר הגיע הם עזבו את כל רכושם וממשו את כמיהתם לעלות לארץ הקודש ולו במחיר של חסרי כול.

סבא נוסף שעלה ממרוקו ושיתף בזכרונותיו מלימודים בבית ספר אליאנס.הוא סיפר על החינוך הנוקשה שהיה מבחינתו ממנף ומביא הצלחות. סבא נוסף שיתף בערגה  על הכיסופים הגדולים שהיו להם לעלות לארץ ישראל. הוא סיפר שכשהם עלו למטוס מתימן הם הביאו איתם זהב רב, אך שם אמרו להם שאין אפשרות לעלות את הרכוש הזה למטוס והוא הושלך מהמטוס, כמובן שנלקח לטובת השלטונות. מאחר ומסע נפשם היה לעלות לארץ ישראל הם הסכימו לשלם את המחיר של וויתור על כל הרכוש והזהב על מנת שתתממש כמיהתם. לבסוף הם הגיעו לארץ הקודש נרגשים מאד כשהם משתטחים ומנשקים את אפרה.

מרגש היה לראות את הסבים והסבתות שרים ושמחים ביחד עם הנכדים את שירי העליה ופיוטים לקראת שבת. בסוף הטקס  הילדים רקדו עם הסבים והסבתות שלהם ברב נחת ושמחה.