שו"ת סמס - בוחרים בית ספר

אני רוצה ללמוד בישיבה אבל לא התקבלתי. מה עושים? כל החברים שלי הולכים לבית ספר שאני לא רוצה להיות בו. מה לעשות? שות מיוחד

חדשות כיפה באדיבות רשת אמי"ת 16/01/14 12:47 טו בשבט התשעד

שו"ת סמס - בוחרים בית ספר
shutterstock, צילום: shutterstock

כיבוד הורים הוריי רוצים שאלך לבית ספר מסוים ואני לא מסכימה איתם. ת: שבי עם הורייך, נסי להסביר להם את השיקולים שלך ולהבין את השיקולים שלהם, ובטוחני שתמצאי את דרך הישר.

לא קיבלו אותי למסלול הישיבתי אני רוצה ללמוד במסלול הישיבתי, אבל לא התקבלתי כי אני לא מספיק חזק ותורני. ת: יגעת ומצאת תאמין ...אל תוותר בני.

חרשנים... בבית הספר שאליו אני הולך להירשם הכי חשוב זה ציונים, וכל היום רק לומדים. אין שום דבר אחר חוץ מלימודים והישגים. ת: אם אתה מחפש בית חרושת לציונים, זה המקום. אם אתה מחפש גם בית חינוך עם נשמה והשפעה חברתית, חפש בית ספר נוסף.

לחץ חברתי כל החברים שלי הולכים לבית ספר שאני לא כל כך רוצה להיות בו. מה לעשות?
ת: מומלץ לשחות נגד הזרם, אך התייעץ עם הוריך ועם רב הקהילה בהחלטה זו, האם בכל מצב שוחים נגד הזרם?

להחליף בי"ס אני בכיתה ט' ומרגישה שזה לא המקום המתאים לי. ת: מותר לטעות וכדאי לבחון בזהירות את האפשרות לתקן את הבחירה ולעבור למקום אחר.

אולפנה עם פנימייה מה עדיף, אולפנה עם פנימייה או אולפנה ללא פנימייה? ת: שאלה מורכבת מאוד שאלת בתי, יש בנות שאולפנה עם פנימייה תתאים להן מאוד, ויש בנות שדווקא תיצור להן קשיים, הכול תלוי בנפש התלמידה. אנו ממליצים לרשום יתרונות וחסרונות, כמובן בדיאלוג משותף עם ההורים. תוכלי לעיין במאמרה של תמי ביטון, המופיע בכתב העת "במחשבה תחילה" של רשת אמי"ת שהתפרסם השבת.

התחשבות בבית הספר המקומי במקום מגוריי בית ספר חלש, ואילו מחוץ למגוריי בית ספר טוב יותר, אולם אם כולנו נלך לביה"ס הטוב יותר מחוץ לעיר, ביה"ס שבשכונה ייסגר! ת: אשריך! שאלה גדולה שאלתי בני, להישאר בתוך בית הספר ולהשפיע על חברה טובה היא מידה טובה מאוד, אולם אנו ממליצים להתייעץ עם הוריך ועם רב קהילתך.

רוצה להיות עורך דין אני רוצה ללמוד במקום שבו יקנו לי תפיסת עולם הנוגעת בחברה, משפט ועוד. ת: בדוק את ביה"ס למשפט וחברה של רשת אמי"ת בעיר רעננה.

מקום רחוק אני רוצה ללמוד במקום הרחוק מאוד ממקום מגוריי אך הדרך לשם מסוכנת.
ת
: הרמב"ם פסק שלשם קבלת חינוך מעולה יותר אין לסכן את הילד, אך התנאים השתנו. התייעץ עם הוריך ועם רב הקהילה שלך.

תואר ראשון חבל על הזמן בבית הספר אני רוצה לסיים כיתה י"ב עם תואר ראשון. ת: אנו ממליצים לבדוק את בית ספר אמי"ת - גוש דן, גבעת שמואל.

התרשמות מביה"ס מתי כדאי ללכת לביה"ס שבו אני רוצה ללמוד כדי להתרשם ממנו? ת:סיירי בבית הספר ביום לימודים רגיל ולא ביום פתוח, סיירי בזמן ההפסקה, ראי איזה סוג של פעילות מתקיימת בהפסקה.

אוכל טוב בית הספר שאליו אני הולך להירשם הביא אוכל טוב וטעים, כולם רוצים להירשם לשם.ת: אם אתה מחפש מסעדה זה המקום הטוב ביותר בשבילך, אם אתה מחפש בית חינוך תבדוק עוד עניינים נוספים.

סמכות אני ילד בכיתה ז', של מי הסמכות להחליט היכן ללמוד, שלי או של ההורים שלי? ת:ההחלטה המשמעותית היא של הוריך, אך בוודאי שהם יקשיבו לשיקוליך ורצונותיך, ובסוף יחליטו את ההחלטה הטובה ביותר עבורך במציאת בית הספר המתאים לך ביותר.

כמה זה עולה לנו... נרשמתי לישיבה מסוימת אולם תשלום שכר הלימוד גבוה מאוד ואני יודע שלהוריי קשה מאוד לעמוד בנטל הכספי. ת: יישר כחך בני שהנך רגיש להוצאה הכספית של הוריך, תנסו לבחון הקלה בשכר לימוד או תוכלו לבחון בתי חינוך שבהם יש מסלול ישיבתי, שם העלויות נמוכות יותר.

שיעורי בית אני לא אוהב להכין שיעורי בית...כי הם משעממים, אז לאיזה בית ספר כדאי ללכת?ת: אני בטוח שכשתגדל ותהיה מנהל בית ספר, תוכל להקים בית ספר כזה, ואת הנכדים שלי אשלח לבית הספר שלך. ​​