עשרה כללים למי שמחפשים מקום לימודים לשנה הבאה

האם הכסאות בבית הספר נוחים? האם המחיר כולל גם ארוחת צהרים? והאם המורים לבושים צנוע? מה באמת הדברים שצריך לבדוק כשבודקים בית ספר

חדשות כיפה באדיבות רשת אמי"ת 16/01/14 12:39 טו בשבט התשעד

עשרה כללים למי שמחפשים מקום לימודים לשנה הבאה
shutterstock, צילום: shutterstock

hand.png אל תאמינו למה שמספרים לכם במודעות ובפרסום בעיתונים. לכו לבדוק את המקומות הרלוונטיים, טוב מראה עיניים. יש מוסדות שיש להם שם טוב והמציאות פחות מאירה. יש כאלו שסובלים מתדמית בעייתית אבל יש שם עבודה חינוכית ולימודית מצוינת. כדאי לבדוק. זה יכול להשפיע על עתידכם.

hand.png נסו לסנן את המוסדות הנבדקים לפי הכיוון הכללי. תיכון או ישיבה? ישיבה עם פנימייה או כזו שחוזרים ממנה הביתה יום יום? מקום שבו דגש על מצוינות או בית ספר רגיל? אחרי שסיננתם את המוסדות המרכזיים והמתאימים, החלו לבדוק.

hand.png כשאתם באים לבדוק בית ספר לכו לראות מה מצב הניקיון והשמירה על המבנה: איך נראה המסדרון, איך נראים השירותים, ואיך נראות הכיתות. בדרך כלל במקום שהשירותים נראים סבירים, מישהו דאג לכך. כנראה שאכפת לו מהתלמידים. זה מגביר את הסיכוי שיש במקום גם מחשבה ודאגה לחינוך.

hand.png הסתכלו על תלמידי כיתות י"ב. ראו איך הם נראים. אם הסגנון והמראה מתאים לכם - שווה לחשוב באופן חיובי על המקום, אם לא ככה בדיוק הייתם רוצים להראות בעוד שש שנים, לכו לדרככם.

hand.png שמעו את ההנהלה, הקשיבו למנהל ולמורים ואחר כך תשאלו את עצמכם - האם המורים כאן אוהבים ללמד? האם המנהל אוהב את התלמידים? אכפת לו מהם? האם הצוות החינוכי מתעניין במקום, או ממלא את חובתו כלאחר יד?

hand.png שאלו את המנהל על מה שמים דגש בבית הספר. מי שחשובה לו הגמרא יבדוק כמה שיעורי דף יומי יש כאן. האם התלמידים נמצאים בבית המדרש גם כשלא מכריחים אותם? מי שחשובים לו המדעים יבדוק מה מלמדים בכיתות הגבוהות, וישאל כמה תלמידים שסיימו בשנה שחלפה נבחנו במחשבים, בפיזיקה ובכימיה ברמת לימודים של חמש יחידות.

hand.png הרימו טלפון להורים וגם לתלמידים שלומדים בבית הספר. האם הם מרוצים? האם הם אוהבים או שונאים את בית הספר? בדרך כלל - אם אכפת להם מבית הספר - לבית הספר אכפת מהם, וזה מקום שכבר שווה בדיקה.

hand.png בקשו מהוריכם לטלפן למשפחה של בוגר בית הספר. אחרי שש שנים במקום - ההורים יוכלו לספר לכם כמעט הכול על המקום. לטוב או לרע.

hand.png כדאי שתבדקו גם את האוכל (אם יש חדר אוכל במקום ) - לא רק ביום הביקור המאורגן (אז בדרך כלל הוא יהיה מצוין), שאלו את התלמידים בכיתות ז' או ח' איך האוכל היה אתמול ושלשום.

hand.png חפשו את עובד/ת הניקיון. רק לשאלה קטנה - האם מרימים כאן כסאות בסוף השיעור?